1/7/2024

از سوی سرپرست سازمان مدیریت پسماند صورت گرفت

تشریح عملکرد 9 ماهه نخست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین

امینی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین عملکرد این سازمان در نه ماهه اول سال جاری را تشریح کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛ مهدی امینی مدیریت صحیح پسماند را یکی از اصول توسعه پایدار در جوامع  شهری، دانست و گفت: عواملی نظیر رشد روزافزون جمعیت، توسعه صنایع، تغییر الگوی مصرف، استفاده از مواد تجزیه ناپذیر، در معرض خطر قرار گرفتن سلامتی انسان و تهدید محیط زیست و... لزوم توجه به مدیریت صحیح پسماند را بیش از پیش یادآور می شود.

امینی با تشریح خدمات شبانه روزی این سازمان عنوان کرد: سازمان مدیریت پسماند با حدود هزار نفر پرسنل، ۵ هزار مخزن مکانیزه تعبیه شده در سطح شهر و ۴٠ دستگاه خودرو به صورت شبانه روزی درحال خدمات رسانی به شهروندان است.

وی با اشاره به جمع آوری میانگین روزانه 260 تن پسماند از سطح شهر افزود  در نه ماهه ابتدایی سال جاری بیش از  70هزار تن پسماند شهری توسط عوامل اجرایی ایستگاه های شش گانه پذیرش،حمل و دفع شده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با بیان اینکه کاهش تولید شیرابه با چند راهکار ساده امکان پذیر است، افزود: شیرابه میتواند موجبات انتقال بسیاری از بیماریها ی پوستی، اگزما،  بیماری های تنفسی و باکتریایی شده و  معضلات بهداشتی فراوانی را فراهم آورد و در همین راستا و در نه ماهه سال جاری یک میلیون لیتر شیرابه از جایگاه میانی به سایت پاکسار حمل شده است.

امینی با عنوان این موضوع که در  نه ماهه نخست بیش از دو میلیارد و 230 میلیون متر مربع از خیابان ها ،معابر سطح شهر قزوین و نواحی منفصل شهری به صورت پیوسته توسط پاکبان های زحمت کش این سازمان رفت و روب و تنظیف شده است، افزود: این سازمان  با کمک  پرسنل زحمت کش خود و بهره گیری از ماشین آلات پیشرفته و ابزارهای گوناگون هر روز صبح ، شهر را پاکیزه به شهروندان تحویل می دهد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه به خصوص در فصول بهار و تابستان مخازن زباله سطح شهر می تواند یکی از منابع انتشار بوی نامطبوع باشد افزود در همین راستا عوامل اجرایی  این سازمان به منظور جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و شیوع بیماری  شستشوی مداوم و مستمر مخازن زباله را در دستور کار خود قرار داده اند و طی نه ماهه اول سال جاری بیش از 117هزار مخزن زباله سطح شهر به صورت مکانیزه و توسط مواد مخصوص شستشو و گندزدایی شد .

امینی در پايان گفت: از تمامي شهروندان تقاضا مي شود تا ضمن حفاظت از مخازن زباله که از محل عوارض دريافتي از آنان خريداري و نصب گرديده است ؛ با تفکيک و جدا سازي پسماندها ي " خشک " و " تر " ، کاهش توليد پسماند ، نحوه صحيح انتقال زباله به مخازن و رعايت زمان انتقال ،ما را در داشتن شهري تميز و زيبا ياري رسانند .

انتهای پیام

related images