1/8/2024

با حضور 600 نفر از پاکبانان قزوینی برگزار شد؛

برگزاری دوره بازآموزی تخصصی مهارت حرفه ای پاکبانی در قزوین

امینی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از برگزاری دوره بازآموزی تخصصی مهارت حرفه ای پاکبانی با حضور ۶٠٠ نفر از پاکبانان این سازمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛ مهدی امینی اظهار کرد: امروزه با رشد روزافزون جمعیت شهری و افزایش میزان پسماند های خانگی و در پی آن بیماری های قابل انتقال از طریق زباله اهمیت آموزش پاکبانان بیش از پیش احساس می شود.

 

 وی افزود: پاکبان ها وظایفی از قبیل رفت و روب، جمع آوری و انتقال پسماند، لایروبی انهار، رفع آب گرفتگی و یخ زدایی معابر در هنگام بارش نزولات آسمانی را بر عهده دارند که به همین جهت هر روزه با عوامل زیان آور محیط کار روبرو می شوند و این ارتباط مستقیم با زباله این قشر زحمت کش را در معرض ابتلا به بسیاری از بیماری ها قرار داده است.

 

امینی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین آموزش را همواره به عنوان راهکاری مطمئن در جهت بهبود کیفیت عملکرد و حفظ بهداشت فردی و محیطی مد نظر قرار داده است، گفت: به همین جهت به منظور بهسازی و بهره گیری هرچه موثرتر از پتانسیل نیروی انسانی بی شک آموزش یکی از مهمترین و موثرترین عوامل برای بهبود امور سازمان به شمار می رود.

 

وی ارتقا دانش و مهارت پاکبان ها در راستای افزایش بهره وری، ایمنی شغلی سلامت فرد و جامعه، کاهش سوانح حین انجام کار را از جمله اهداف برگزاری این دوره ها برشمرد.

 

امینی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین یکی از پیشگامان برگزاری دوره های تخصصی پاکبانان در سطح کشور است عنوان کرد :برای اولین بار در کشور استاندارد شغل و آموزش پاکبان ها در سال ١٣٨٨ توسط این سازمان تدوین و مورد تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قرار گرفت و با اجرای این استاندارد کلیه کارگران فعال در حوزه خدمات شهری ملزم به دریافت گواهی مهارت شغل پاکبان می باشند به طوری که در طی این مدت بیش از ۶٨٠ نفر در قالب ۴٨ دوره آموزشی در این سازمان موفق به دریافت گواهینامه پاکبان شده اند.

 

وی اظهار داشت :در سال ١٣٩٠ مشخصات این طرح در سازمان بین المللی برنامه اسکان بشر ملل متحد برای بهترین عملکرد منجر به بهبود محیط زندگی ارسال و پس از چندین مرحله داوری به عنوان تجربه خوب در میان ١۴٠ کشور جهان رده بندی شده است و هم اکنون در وب سایت سازمان ملل در دسترس می باشد.

 

انتهای پیام/

related images