3/17/2016

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

توزيع بيش از 10 هزار کيسه پارچه‌اي ويژه جمع‌آوري زباله در قزوين

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: بيش از 10 هزار کيسه پارچه‌اي ويژه جمع‌آوري زباله در روز سيزدهم فروردين سال آينده آماده‌سازي و تهيه شده است که در بين شهروندان و مسافران نوروزي توزيع مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين ؛مجتبي منتظري با اشاره به جلوگيري از فعاليت 474 خودروي متخلف در امر پسماند عمراني و ساختماني از سوي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در سال جاري اظهار کرد: در راستاي اجراي عمليات برخورد با متخلفان پسماند‌هاي عمراني و ساختماني در يک سال گذشته، يک‌هزار و 64 ساعت از تجهيزات و ماشين‌آلات عمراني و ساختماني افراد متخلف براي بازگرداندن محيط به شرايط اوليه استفاده شد.

منتظري بيان کرد: طي يک سال گذشته حدود 264 هزار و 817 تن پسماند عمراني و ساختماني در جايگاه ويژه پسماند عمراني و ساختماني پذيرش و دفن شد و 172 فقره نيز از تخليه غيرمجاز جلوگيري و 5 متخلف نيز براي رسيدگي بيشتر به مراجع قضايي معرفي شدند.

اين مسئول عنوان کرد: در راستاي اجراي سياست‌هاي کلي سازمان شهرداري‌ها، دهياري‌هاي کشور و همچنين دستورالعمل ابلاغي در زمينه کنترل حيوانات ناقل بيماري، سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين از خرداد ماه سال جاري اجراي اتلاف سگ‌هاي بيمار، ناقل و بلاصاحب را متوقف کرده و در اين راستا نيز کمپ نگهداري از حيوانات ناقل احداث شد.

وي با بيان اينکه در سال جاري طرح مقابله با جوندگان موذي و موش‌هاي شهري در برخي از معابر و کلوني موش‌ها به اجرا در آمد، تشريح کرد: همچنين اجراي کمپين حمايت از حيوانات در شهر قزوين با استقبال بي‌سابقه ملي و بين‌المللي مواجه شد.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين ادامه داد: بر اين اساس اتلاف حيوانات بي‌سرپرست به ويژه سگ‌ها براي هميشه در اين شهر پايان مي‌يابد و روش زنده‌گيري، واکسيناسيون، عقيم‌سازي، يافتن سرپرست و يا رهاسازي جايش را گرفته است.

منتظري از اقدامات سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در روزهاي پاياني سال خبر داد و افزود: با توجه به نزديک شدن ايام نوروز و لزوم نظافت و زيبايي معابر شهري، ستاد استقبال از بهار اين سازمان با رويکرد شهروندمداري، ارتقاي سطح خدمات‌رساني و با شعار «استقبال از بهاران، خدمت به شهروندان» از دهم اسفند ماه جاري در سطح شهر به اجرا گذاشته شده و تا چهاردهم فروردين نيز ادامه دارد.

اين مسئول يادآور شد: در همين خصوص طرح جمع‌آوري و حمل رايگان زباله‌هاي حجيم با رويکرد کاهش حجم زباله‌هاي روزهاي پاياني سال و انتقال جداگانه زباله‌هاي حجيم در سطح شهر به اجرا در مي‌آيد.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين از توزيع بيش از 10 هزار کيسه پارچه‌اي ويژه جمع‌آوري زباله در روز سيزدهم فروردين ماه سال آينده خبر داد و عنوان کرد: براي پاکيزه نگهداشتن شهر قزوين اين مهم از سوي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين آماده‌سازي و تهيه شده است.

منتظري گفت: کيسه پارچه‌اي ويژه جمع‌آوري زباله هرساله طي ايام نوروز در سطح شهر قزوين در بين شهروندان و مسافران نوروزي توزيع مي‌شود تا نسبت به داشتن شهري سالم اقدام کنند.

پايان پيام

related images