3/17/2016

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين مطرح کرد؛

وجود بيش از 47 هزار مخزن ويژه جداسازي و جمع‌آوري پسماند خشک در قزوين

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: تاکنون 47 هزار و 30 مخزن ويژه جداسازي و جمع‌آوري پسماند خشک قابل بازيافت در منازل و 33 هزار و 700 مخزن نيز مخصوص کاغذ به ادارات و مؤسسه‌ها و غيره در سطح اين شهر توزيع شده است.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ مجتبي منتظري با تشريح اقدامات و فعاليت‌هاي ويژه صورت گرفته سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در سال جاري اظهار کرد: در سال 94 روزانه ميزان 12.5 تن مواد بازيافتي از درب منازل و سطح شهر جمع آوري شد.

وي با بيان اينکه ستاد تفکيک از مبدأ در سال جاري 3 هزار و 875 تن مواد خشک قابل بازيافت تفکيک شده از سوي شهروندان را از درب منازل جمع‌آوري کرد، افزود: تاکنون 47 هزار و 30 مخزن ويژه جداسازي و جمع‌آوري پسماند خشک قابل بازيافت در منازل و 33 هزار و 700 مخزن نيز مخصوص کاغذ به ادارات و مؤسسه‌ها و غيره در سطح شهر قزوين توزيع شده است.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين اضافه کرد: هدف اين ستاد کاهش حجم دفن پسماند توليدي، حفظ بهداشت و سلامت عمومي جامعه، ارتقا سطح فرهنگ و آگاهي شهروندان است.

منتظري بيان کرد: در همين راستا در سال جاري به منظور حفظ محيط زيست و آموزش مستمر و پايدار تفکيک پسماند خشک از مبدأ طرح آموزش شهروندان به صورت چهره به چهره و کدگذاري مخازن تفکيک اجرا و مخازن تفکيک ويژه معابر در برخي از خيابان‌هاي اصلي شهر قزوين نصب شد.

اين مسئول تصريح کرد: در ادامه اجراي طرح برخورد قانوني و ساماندهي زباله‌گردها در سال جاري از فعاليت 146 متخلف جلوگيري به عمل آمد.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در خصوص تجهيز ناوگان خدمات شهري اين سازمان مطرح کرد: تعدادي از خودروهاي مکانيزه ويندرو (ترنر)، دو دستگاه کشنده، دستگاه پرس زباله، جنتکس، آتيسر و پمپ‌هاي مکنده مورد نياز سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين براي ارائه خدمات مطلوب‌تر با هزينه‌اي بالغ بر 70 ميليارد ريال که بخش عمده آن از طريق أخذ تسهيلات بانکي تأمين اعتبار و به ناوگان خدمات شهري اضافه شدند.

منتظري درباره حفر و لايروبي چاه‌ها ،کانال‌ها و انهار سطح شهر قزوين بيان کرد: در سال جاري از سوي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين تعداد 36 حلقه چاه جديد با هزينه‌اي بالغ بر 2 ميليارد ريال حفر و تعداد 42 حلقه چاه نيز با توجه به نياز و با هزينه‌اي بالغ بر يک‌ميليارد و 50 ميليون ريال لايروبي و گسترش شد.

وي يادآور شد: همچنين يک هزار و 480 تن پسماند عفوني بي‌خطرسازي شده که اين ميزان از مراکز درماني و بيمارستاني شهر قزوين جمع‌آوري و حمل شد.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين از شهروندان فرهيخته و مهمان‌دوست قزويني درخواست کرد تا همچون سال‌هاي گذشته بهار سبز طبيعت را با بهار چهره‌هاي شاد و لبخندهاي زيباي خود قرين سازند و در حفاظت از پاکيزگي شهر بيش از پيش کوشا بوده و مهمانان شهر خود را با خاطره‌هاي به يادماندني همراهي و بدرقه کنند.

منتظري مطرح کرد: تمام همکاران سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در مجموعه‌ شهرداري اين شهر در سال آتي نيز همچون سال‌هاي گذشته با تمام توان در ارتقاي جايگاه شهرداري قزوين و شفاف‌سازي امور و بهبود کيفيت خدمت‌رساني به شهروندان نهايت تلاش خود را به‌ کار بسته‌اند.

اين مسئول در ادامه ضمن تبريک به مناسبت پيش‌رو بودن سال جديد عنوان کرد: شهروندان قزويني همزمان با شکوفايي جوانه‌ها و گل‌هاي بهاري همچون سال‌هاي گذشته يار و ياور اين سازمان بوده که اميد است از نظرات و راهنمايي آنان در اين راستا بهره‌مند شويم.

پايان پيام

related images