6/18/2017

مدير روابط عمومي سازمان پسماند شهرداري قزوين:

براي تهيه يک تن کاغذ 15 اصله درخت تنومند قطع مي گردد

در سال گذشته بيش از يکهزار و900عدد سطل مخصوص جمع آوري کاغذ بين ادارت و موسسات دولتي ، مراکز علمي و دانشگاهي ، مدارس ، کتابخانه ها ، مساجد ، حسينيه ها و تکايا ، مراکز چاپ و نشر و بخش خصوصي بصورت رايگان توزيع شده است .

آرش شايسته نيا ، مدير روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در حاشيه مراسم توزيع سطل هاي مخصوص جمع آوري کاغذ ويژه ناوگان اتوبوسراني خطوط ويژه شهرک مهرگان  گفت : بر اساس مطالعات انجام شده ، براي تهيه هر تن کاغذ 15 اصله درخت تنومند قطع مي گردد و با قطع هر درخت ، حيات انسان ها بيش تر تهديد مي گردد .

وي با اشاره بر اين نکته که حفظ درختان يک وظيفه عمومي است و تمام آحاد جامعه موظف به نگهداري از اين نعمت خدا دادي هستند ؛ تصريح کرد:درسال گذشته بيش از يکهزار و 900عدد سطل مخصوص جمع آوري کاغذ از سوي اين سازمان توزيع گرديده است و در سال جاري نيز تلاش خواهد کرد تا باهدف حفظ درختان و با توزيع اين سطل ها و جمع آوري انواع کاغذ هاي باطله و مصرفي و بازيافت آن ها ، وظيفه خود را ادا نمايد .

شايسته نيا با اشاره به نقش پسماند هاي خرد در آلودگي محيطي و بصري شهر به توزيع کيسه هاي خودرويي جمع آوري زباله ها اشاره کرد و افزود: ما معتقديم که هرزباله اي که بر زمين ريخته مي شود ، فضاي بصري و چهره شهر را زمخت و ناهمگون مي نمايد و بر اين اساس تلاش مينمايد تا با توزيع کيسه هاي خودرويي جمع آوري زباله گام مهم وموثري در زيبايي شهر و حفظ محيط زيست بر دارد .

مدير روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين اعلام کرد : در سال گذشته اين سازمان بيش از 15 هزار عدد کيسه خودرويي  زباله منقوش به شعارهاي زيست محيطي جمع آوري  بين سواري هاي شخصي ، ناوگان حمل و نقل درون شهري ، تاکسي ها ، خودروهاي آژانسي ، اتوبوس هاي درون شهري و برون شهري و سواري بصورت رايگان توزيع کرده و امسال نيز به متقاضيان ارائه خواهد شد .

 شايسته نيا با اشاره به نقش آموزش در ارتقا سلامتي مردم تصريح کرد: واحد آموزش سازمان مديريت پسماند با بهره گيري از دانش روز و توان علمي کارشناسان اين حوزه نسبت به  برگزاري کارگاهها و دوره هاي آموزشي کوتاه مدت ويژه کودکان و نوجوانان ، دانش آموزان ، کارمندان ،کارگران ، زنان خانه دار و ... اقدام مي نمايد .

وي با اشاره به طرح مشترک آموزشي اين سازمان و سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين گفت : بزودي تبليغات محيطي اتوبوسي و نصب بنر بر بدنه اتوبوس ها  با موضوعات کاهش توليد زباله ، بازيافت ، عدم رها سازي زباله در معابر و خيابان ها ، جمع آوري زباله در ساعت 9 شب انجام خواهد شد .

شايسته نيا در پايان گفت : واحد روابط عمومي سازمان مديريت  پسماند شهرداري قزوين در سال گذشته با هدف آموزش شهروندان نسبت به توليد لوح هاي آموزشي در قالب انيميشن ، کتاب هاي شعر و داستان و توزيع با شمارگان بالا اقدام کرد و امسال نيز در نظر دارد  مطالب آموزشي مورد نظر خود را در قالب  نرم افزارهاي موبايلي توليد و عرضه نمايد . 

related images