11/14/2017

منتظري، رئيس سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

18.7 ميليارد ريال هزينه پاکسازي شهر قزوين در هر ماه

مجتبي منتظري، رئيس سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: هزينه پاکسازي شهر قزوين ماهانه بيش از 18ميليارد و 700ميليون ريال است.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري در بازديد اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين از ايستگاه‌هاي خدمات شهري شهر قزوين با تشريح اقدامات جمع آوري، انتقال و دفع پسماندهاي شهر قزوين افزود: اين سازمان با دارا بودن 6 ايستگاه خدماتي در نقاط مختلف شهر و همکاري با 4 پيمانکار به صورت شبانه‌روزي به شهروندان خدمات شهري ارائه مي‌کند .

رئيس سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين با اشاره به فعاليت 520 نفر براي پاکسازي شهر قزوين بيان کرد: هر شبانه‌روز 9ميليون و 800 مترمربع از شهر قزوين پاکسازي و 280تن زباله جمع‌آوري مي‌شود و زباله‌ها براي بازيافت و يا دفع بهداشتي به مجتمع محمدآباد منتقل مي‌شوند.

منتظري با بيان اينکه 25درصد پسماندهاي شهر قزوين قابليت تفکيک دارند، گفت: اکنون 30هزار خانوار در شهر قزوين تحت پوشش طرح تفکيک زباله از مبدا قرار گرفتند و بيش از 9هزار و 500مخزن تفکيک پسماند در منازل توزيع شده است.

وي اضافه کرد: کارگران بخش خصوصي فعال در طرح تفکيک زباله از مبدا بيش از 12تن پسماند را در مبدا تفکيک و به مجتمع محمدآباد منتقل مي‌کنند .

رئيس سازمان مديريت پسماند شهر قزوين افزود: اکنون 130هزار خانوار در شهر قزوين سکونت دارند و بر اساس چشم انداز 5ساله که براي بخش خصوصي تعريف شده است تمامي خانوارهاي شهر قزوين تحت پوشش طرح تفکيک زباله از مبدا قرار خواهند گرفت و مخازن تفکيک در درب منازل آنان تحويل و هم زمان آموزش هاي لازم در خصوص تفکيک از سوي کارشناسان حوزه روابط عمومي و آموزش اين سازمان ارائه مي‌شود .

وي با بيان اينکه چهار و نيم درصد از پسماندهاي شهر قزوين در مبدا و 4درصد ديگر نيز در سايت مجتمع محمدآباد تفکيک مي‌شوند، تصريح کرد: بيش از 8درصد از پسماندهاي شهر قزوين در چرخه توليد مجدد تبديل به کالاهاي مصرفي قابل استفاده در بخش هاي صنعتي و کشاورزي مورد استفاده قرار مي‌گيرد که در بخش بازيافت نيز اکنون به صورت تقريبي 35درصد مواد آلي پسماندها به صورت کمپوست جداسازي مي‌شود .

منتظري با بيان اين مهم که ماهانه بيش از 18ميليارد و 700ميليون ريال براي پاکسازي شهر هزينه مي‌شود، افزود: اين مبلغ در پايان هر ماه و در قالب صورت وضعيت‌هاي روزانه و با نظارت عوامل ايستگاه‌هاي 6گانه پرداخت مي‌شود .

وي اعلام کرد: بر اساس ارزش‌يابي‌هاي صورت گرفته و استناد به گزارش‌هاي ثبت شده از سوي واحد 137 شهرداري قزوين، سازمان مديريت پسماند با توجه به حجم قابل توجه خدمات ارائه شده در شهر و انتظار و توقع شهروندان توانسته است در رده بندي شهرداري قزوين رتبه نخست جلب رضايت شهروندان را به خود اختصاص دهد.

گفتني است؛ در اين بازديد مهدي عبدالرزاقي و سعيد دقيقي از اعضاي شوراي شهر و حميدرضا کيان‌پور مديرعامل شرکت بهسازان آينده شهر قزوين حضور داشتند و از نزديک در جريان روند کار اين سازمان در حوزه جمع آوري، انتقال و دفع پسماندهاي شهر قزوين و همچنين در جريان مشکلات و دغدغه‌هاي کارگران قرار گرفتند.

 

پايان پيام

related images