7/25/2020

سرپرست سازمان مدیریت پسماند خبر داد

در سه ماهه اول سال بیش از ۳۴۰ قلاده سگ بلاصاحب ساماندهی شد

غلامعباس مهرعلیان سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از طرح جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در شهر خبر داد و گفت: در سه ماهه ابتدایی سال جاری تعداد 343 قلاده سگ از شهر قزوین و نواحی منفصل شهری جمع‌آوری‌ شده است.

غلامعباس مهرعلیان سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از طرح جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در شهر خبر داد و گفت: در سه ماهه ابتدایی سال جاری تعداد 343 قلاده سگ از شهر  قزوین و نواحی منفصل شهری جمع‌آوری‌ شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین مهرعلیان گفت: این سازمان در راستای اجرایی نمودن بند 15 ماده 55 قانون شهرداری ها در خصوص جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و لزوم جمع آوری سگ های بلاصاحب و دفع حیوانات مریض و با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها از اواخر سال 94 با احداث و تجهیز کمپ حامی به عنوان اولین شهر در کشور اقدام به اجرای طرح ساماندهی سگ های بلاصاحب شهری کرده است.


سرپرست سازمان مدیریت پسماند در خصوص فرایند انجام کار بیان کرد : ابتدا سگ های بلاصاحب شناسایی و زنده گیری می شوند و پس از انجام معاینات تشخیصی توسط دامپزشک، تعدادی  از آن ها که دارای بیماری لاعلاج و مسری هستند به روش مرگ با ترحم معدوم سازی شده و بر روی مابقی سگ ها که سالم تشخیص داده می شوند عملیات انگل تراپی ،واکسیناسیون،عقیم سازی ،پلاک گذاری و در نهایت  واگذاری و رها سازی انجام می شود.


به گفته وی، براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، سگ‌های بلاصاجب به سگ‌هایی گفته می‌شوند که تحت مراقبت فرد مشخصی قرار نداشته و آزادانه در محیط پرسه می‌زنند.

مهرعلیان هزینه تمام شده برای اجرای این طرح  را بیش از 4 میلیارد ریال اعلام و افزود: شهرداری قزوین در حوزه وظایف خود توان جمع‌آوری این سگ‌ها را دارد اما متاسفانه گاهی اوقات مشاهده می شود که از شهرهای اطراف ، سگهای جمع آوری شده را در داخل و یا حاشیه شهر قزوین رهاسازی می کنند.


وی یاد آور شد در سال گذشته 1136 قلاده سگ زنده گیری شدند و این آمار برای سه ماهه اول سال جاری 343 قلاده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند در خاتمه با بیان اینکه:غذا دادن به سگ‌های بلاصاحب موجب ماندگاری آن‌ها در شهر و افزایش تولید مثل آنها  می‌شود ،از شهروندان تقاضا کرد که در این خصوص با شهرداری همکاری نموده و از غذا دادن  به این سگ‌ها در کوچه و خیابان های شهر خودداری نمایند؛ هم‌چنین زباله‌ها را در ساعت مقرر، در مخازن مربوطه و مکان‌های تعیین‌شده توسط شهرداری قرار دهند و از تخلیه زباله در معابر عمومی ، اطراف مخازن زباله و انهار سطح شهر پرهیز نمایند.

related images