پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۰۸

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین:

تفکیک زباله از مبدا موجب کاهش زباله‌گردی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین تفکیک زباله از مبدا را موجب کاهش زباله‌گردی دانست و گفت: چنانچه مردم با غرفه‌های بازیافت بیشتر همکاری کنند، تعداد غرفه‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛ حسین عمویی با اشاره به اینکه طرح تفکیک پسماند در قزوین از سال 84 آغاز شده است، اظهار کرد: در حال حاضر جمع آوری پسماندها به دو شکل صورت می گیرد که یکی از آنها جمع‌آوری هفتگی از درب منازل یا طی تماس شهروندان با شماره 33676986 انجام می‌شود و روش دوم تحویل پسماندهای خشک در غرفه‌های بازیافت سطح شهر است.

عمویی با بیان اینکه غرفه‌های بازیافت گامی در راستای تکمیل طرح تفکیک زباله از مبدا بوده است، اضافه کرد: در حال حاضر دو غرفه در سطح شهر قزوین مشغول به فعالیت هستند که غرفه نخست در خیابان سعدی، کوچه کانون و دومین غرفه در مینودر، بلوار سیدالشهدا، پشت پارک گلسار قرار دارد.

او ادامه داد: با هدف تقدیر از شهروندان مسئولیت‌پذیر در حوزه تفکیک زباله از مبدا، به شهروندانی که نسبت به تحویل پسماند خشک به غرفه‌های بازیافت اقدام کنند، معادل پسماند خشک تحویلی، ارزش ریالی آن پرداخت خواهد شد؛ ضمن اینکه متناسب با تقویم زیست‌محیطی؛ اقلام فرهنگی و تشویقی نیز در این غرفه‌ها به شهروندان اهدا می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با اشاره به اینکه عدم تفکیک زباله از مبدا توسط شهروندان می‌تواند به ترویج زباله‌گردی کمک کند، از برگشت بسیاری از اقلام جداسازی شده توسط زباله‌گردها به زندگی مردم ابراز نگرانی کرد و خواستار همکاری شهروندان با ایستگاه‌های بازیافت شد.

عمویی تاکید کرد: در صورتی که شهروندان قزوینی سطح همکاری خود را با غرفه‌های بازیافت افزایش دهند، علاوه بر اینکه می‌توانیم تعداد این غرفه‌ها را در سطح شهر افزایش دهیم، به تدریج جمع‌آوری‌کنندگان غیرمجاز و زباله‌گردها ساماندهی می‌شوند و چرخه جمع‌آوری و مدیریت پسماند خشک به حالت مطلوب خواهد رسید که این موضوع افزایش سطح بهداشت جامعه و سلامت شهروندان را در پی دارد.

پایان پیام

تصاویر مرتبط