دوشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۹

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خبر داد؛

دفع بیش از 330 هزار تن پسماند ساختمانی و عمرانی

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از دفع بیش از 330 هزار تن پسماند ساختمانی و عمرانی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛ حسین عمویی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه حدود  یک‌هزار تن از پسماندهای عمرانی و ساختمانی سطح شهر قزوین به جایگاه لیا منتقل می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته میزان 333 هزار تن پسماند ساختمانی به این سایت حمل شده است.

او با بیان اینکه پسماندهای ساختمانی و عمرانی به دو صورت جمع‌آوری و دفع می‌شود، توضیح داد: دسته نخست مربوط به پسماندهایی است که سازندگان ساختمان‌ها جمع‌آوری و ماشین‌آلات مربوطه با اخذ مجوز از سازمان مدیریت پسماند نسبت به انتقال آن به جایگاه دفع پسماند اقدام می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه میزان 333 هزار تن پسماند یاد شده از همین دسته بوده است، افزود: دسته دوم نیز پسماندهای رهاشده را شامل می‌شود که خود سازمان مدیریت پسماند جمع‌آوری، انتقال و دفع آنها را انجام می‌دهد و در این بخش نیز عوامل اجرایی و ماشین‌آلات ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی سازمان در سال گذشته تعداد 200 سرویس کامیون و خاور از پسماندهای ساختمانی و عمرانی رها شده در سطح شهر را پاکسازی و به جایگاه لیا حمل کردند.

این مسئول با بیان اینکه حمل ضایعات ساختمانی بدون اخذ مجوز از این سازمان تخلف محسوب می‌شود، از صدور 400 کارت تردد 6 ماهه برای خودروهای حمل این ضایعات خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته 180 تخلف در مناطق سه‌گانه شهر قزوین توسط عوامل اجرایی واحد پسماندهای ساختمانی ثبت شد.

عمویی گفت: بر اساس ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماندها تخلیه پسماندهای عمرانی و ساختمانی در معابر عمومی تخلف محسوب شده و از صاحبان املاک در حال ساخت و ساز درخواست می‌شود که پسماندهای عمرانی خود را برای دفن به جایگاه دفن پسماندهای ساختمانی لیا منتقل کنند.

او با تاکید بر دفع اصولی این گونه پسماندها، به کاشت بیش از یک‌هزار اصله درخت در سلول‌های دفن کامل شده در این محل اشاره کرد و افزود: راهبرد شهرداری در این محل به گونه‌ای است که پس از تکمیل هر سلول، خاک پوششی نهایی دارای هوموس بالا در محل به ارتفاع حدود یک متر به‌کارگیری شود تا امکان ایجاد فضای سبز را فراهم کند.

پایان پیام

تصاویر مرتبط