سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۲۹

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛

برجسته سازی نقش پاکبان ها گامی در حفظ پاکیزگی جوامع است

امینی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در راستای گرامیداشت مقام پاکبان ، طی پیامی روز جهانی پاکبان ها را تبریک و از زحمات این قشر پر تلاش جامعه قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند رئیس این سازمان عنوان کرد: روز جهانی پاکبان برگزار می‌شود تا به اهمیت وجود این افراد در جوامع و برجسته‌سازی خطرات شغل آن‌ها بپردازد، اختصاص یک روز در تاریخ به نام این قشر نشان‌دهنده کمک‌های ارزشمند پاک‌بان‌ها در حفظ پاکیزگی، پایداری و سلامت کلی جوامع است.

وی ادامه داد: روز جهانی پاکبان از سال ۲۰۱۱ تاکنون در هفدهم ماه ژوئن برگزار می‌شود تا در کنار قدردانی از زحمات پاکبان‌ها و برجسته‌سازی نقشی که در حفظ پاکیزگی جوامع، پیشگیری از بیماری‌ها و ترویج محیط زیست سالم دارند، مشکلات و خطرات مرتبط با این شغل به‌عنوان یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیا را برجسته کند.

این مسئول تصریح کرد: روز جهانی پاکبان به‌دنبال رسیدگی به این بی‌عدالتی، فرصتی برای ساکنان جوامع فراهم می‌کند تا از تلاش‌ها و فداکاری‌های این افراد در جامعه محلی خود و سراسر جهان قدردانی شود.

امینی اضافه کرد:  این روز همچنین خطرات این شغل را روشن می‌کند، زیرا جمع‌آوری و دفع زباله به‌دلیل مسائلی هم‌چون استنشاق بوهای ناسالم و مواد شیمیایی، مواجهه با مواد بالقوه عفونی، وجود شیشه‌های شکسته و سایر اقلام تیز هم‌چون تیغ و سوزن در زباله‌ها و مواردی از این قبیل که همگی عواقب جدی به‌دنبال دارد، یکی از خطرناک‌ترین مشاغل در سطح جهان محسوب می‌شود.

تصاویر مرتبط