یکشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۰۱

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خبر داد؛

جمع آوری ٨۵٠ قلاده سگ در سال جاری

مهدی امینی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین، در گفت و گو با صدا و سیمای استان قزوین با حضور در بخش خبری ساعت ٢٠ شبکه استانی قزوین به ارائه گزارش عملکرد این سازمان در موضوع ساماندهی سگ های بلاصاحاب پرداخت.

در این گفت و گو ؛ امینی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری برنامه مدونی در خصوص جمع آوری سگ های بلاصاحاب در دستور کار این سازمان قرار گرفته و دو اکیپ زنده گیری به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند؛ افزود: از ابتدای سال تا ١۵ شهریور ماه بیش از 850 قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر جمع آوری شده و این آمار برای سال گذشته بیش از ٢۴٠٠ قلاده بوده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین تصریح کرد : سگ های جمع آوری شده به کمپ حامی در مجتمع دفن و پردازش پسماند پاکسار منتقل می شوند.

این مسئول با بیان اینکه یکی از معضلاتی که  با آن روبه رو هستیم غذا رساني به سگ های بلاصاحب است گفت: غذا رسانی به سگ های بلاصاحب موجب افزایش دو برابری نرخ زاد و ولد آن ها می شود و از شهروندان تقاضا می شود با رعایت این مورد مجموعه مدیریت شهری را در جهت کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب یاری نمایند.

وی با تصریح این موضوع که هدف از ساماندهی و  کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب پیشگیری از ایجاد معضلات متعدد ناشی از افزایش تعداد سگ ها در جوامع شهری و جلوگیری از شیوع بیماری هاری است ااضافه کرد: با توجه به تمهیداتی که مجموعه شهرداری در این خصوص اندیشیده خوشبختانه در دو سال گذشته هیچ مورد بیماری هاری در شهر قزوین گزارش نشده است و از ابتدای سال تاکنون گزارشی مبنی بر گزش سگ های بلاصاحب در سطح شهر قزوین نداشته ایم.

تصاویر مرتبط