سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۶/۰۹

حبیبی خبر داد :

ادامه طرح تفکیک و آموزش چهره به چهره در مجتمع های مسکونی بلند مرتبه

اصغر حبیبی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از ادامه طرح تفکیک و آموزش چهره به چهره در مجتمع های مسکونی بلند مرتبه خبر داد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین، حبیبی  با بیان این مطلب افزود: در این طرح بالغ بر سه هزار خانوار ساکن در برج های سطح شهر در مدتی حدود چهار ماه، توسط کارشناسان سازمان مدیریت پسماند در خصوص نحوه صحیح "مدیریت پسماند تر و خشک در مبدا" آموزش می بینند.

وی با تاکید بر اهمیت ویژه و روزافزون اجرای دقیق طرح تفکیک پسماند در شهر قزوین، افزود آموزش چهره به چهره یکی از رایج ترین روش‌های اطلاع رسانی و آموزش شهروندان در خصوص شیوه تفکیک پسماندهای تر و خشک است که چند سالی است با هدف حفظ محیط زیست، بهداشت شهر و سلامت شهروندان در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار گرفته است.


سرپرست سازمان مدیریت پسماند در این باره افزود با توجه به اهمیت آشنایی شهروندان با شیوه های مدیریت انواع زباله اعم از تر، خشک و جزء ویزه این آموزش در سال جاری با رویکرد جدید و برای تمام بخش های زباله صورت می گیرد.


وی در همین راستا افزود: کارشناسان سازمان مدیریت پسماند، آموزش های لازم را در خصوص مدیریت پسماند تر، شیوه های مدیریت شیرابه زباله در منزل، نحوه جمع آوری و دفع جزء ویژه پسماند، نحوه کم حجم سازی و تفکیک پسماند خشک از مبداء و نقش آن در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست به شهروندان ارائه می دهند.

حبیبی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با نهادینه کردن این فرهنگ و انجام آن از سوی شهروندان در مبدأ، هزینه‌های گزاف صرف شده جهت مدیریت پسماند کاهش یافته و شهرداری بتواند این هزینه را صرف ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی کند.

 

تصاویر مرتبط