سه‌شنبه ۱۳۹۳/۱۱/۲۱

منتظري،مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

بکارگيري ماشين آلات متخلفين پسماند ساختماني جهت پاکسازي محل تخليه

در ادامه اجراي عمليات برخورد با متخلفين پسماند هاي عمراني و ساختماني ،در ده ماه گذشته 2240 ساعت از تجيزات و ماشين الات عمراني و ساختماني افراد متخلف جهت بازگرداندن محيط به شرايط اوليه استفاده شد.

 

مجتبي منتظري،مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت:در ادامه اجرايعمليات برخورد با متخلفين پسماند هاي عمراني و ساختماني در ده ماه گذشته 2240 ساعت از تجيزات و ماشين آلات عمراني و ساختماني افراد متخلف جهت بازگرداندن محيط به شرايط اوليه استفاده شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري افزود:يکي از مهم ترين و زيربنائي ترين مباني براي داشتن شهري سالم و بدون تخلف آشنايي با تخلفات شهري است تخلفات شهري مجموعه مواردي هستند که علاوه بر نقض حقوق شهروندي سلامت روان و زيبايي شهر را دچار اخلال کرده و موجب آسيب رساني به شهر و تهديد سلامت اجتماعي آن مي گردد و معضلات و مشکلات عديده اي را پديد مي آورد.
 وي تصريح کرد:هنگامي که شهروندان، شهر خود را در برابر فضاي شهري مسئول بدانند و آسيب هايي که سلامت اين فضا را تهديد مي کند را بشناسند و در رفع آن ها کوشا باشند مي توان از شهري بدون تخلف سخن گفت.
منتظري با بيان اينکه شهروندان بايد جهت حمل نخاله هاي ساختماني حاصل از ساخت و ساز خود ازطريق شرکت هايي که در امر جمع آوري نخاله هاي ساختماني فعاليت دارند اقدام نمايند و از تخليه هر گونه پسماند عمراني و ساختماني در شهر و حريم آن خودداري نمايندافزود: طبق ماده 16 قانون مديريت پسماند نگهداري، مخلوط کردن، جمع آوري، حمل و نقل، خريد و فروش، دفع، صدور و تخليه ي پسماندها در محيط بر طبق مقررات و آيين نامه اجرايي آن خواهد بوددر غير اين صورت اشخاص متخلف به حکم مراجع قضايي به جزاي نقدي در بار اول براي پسماندهاي عادي از پانصد هزار (000/500ريال) تا يکصد ميليون (000/000/100ريال) و براي ساير پسماندها از دوميليون (000/000/2ريال) تا يکصد ميليون    (000/000/100ريال) و درصورت تکرار، هر بار به دو برابر مجازات قبلي در اين ماده محکوم         مي شوند.
وي تصريح کرد:طبق ماده 20 اين قانون نيز خودروهاي تخليه کننده پسماند در اماکن غير مجاز، علاوه بر مجازات هاي مذکور به يک تا ده هفته توقيف محکوم خواهند شد ودرصورتي که محل تخليه معابر عمومي شهري و بين شهري باشد به حداکثر ميزان توقيف محکوم         مي شوند.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در ادامه به مصوبه مورخ 5/11/93 شوراي اسلامي شهر در خصوص افزايش 75 درصدي تعرفه هزينه پاکسازي و جبران خسارت تخليه غير مجاز پسماند هاي عمراني و ساختماني اشاره و خاطر نشان کرد :افزايش جرايم مي تواند عامل موثري در کاهش تخلفات باشد ،اميد است با اجراي اين مصوبه در سال جديد شاهد کاهش تخلفات در زمينه پسماند هاي ساختماني و عمراني در سطح شهر باشيم.
اين مسئول در ادامه اظهار کرد:آرمان مجموعه شهرداري و شهروندان داشتن شهري بدون تخلف است که هر فرد ، با احساس مسئوليت و رعايت قوانين مربوطه مي تواند گامي مؤثر براي تحقق اين آرمان بردارد.
 مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در ادامه اعلام کرد:در راستاي برخورد با متخلفين پسماند عمراني و ساختماني در ده ماه گذشته سال جاري 2240 ساعت از ماشين آلات و خودرو هاي شهرسازي و ساختماني افراد خاطي جهت پاکسازي و جمع آوري پسماند تخليه شده در سطح شهر و حريم آن استفاده شد.
وي افزود:در ده ماه گذشته 217600 تن پسماند عمراني و ساختماني در جايگاه ويژه پسماند عمراني و ساختماني پذيرش و دفن شد ، 816 فقره نيز از تخليه غير مجاز جلوگيري و از فعاليت 99 خودرو متخلف هم بدليل تکرار تخلف جلوگيري بعمل آمد.
منتظري در پايان از تعطيلي جايگاه موقت تخليه خاک و نخاله در نجف آباد خبر داد و اضافه کرد:با توجه به درخواست شهروندان ساکن در نجف آباد و تعامل صورت گرفته با آنان ،جايگاه موقت نجف آباد تعطيل و در حال حاضر تمامي پسماند عمراني و ساختماني توليد شده در سطح شهر به جايگاه اصلي واقع در مجتمع محمد آباد منتقل مي شود ،بزودي نيز جايگاه موقتي در ابتداي جاده رشت احداث خواهد شد تا بخشي از پسماند ساختماني و عمراني در اين محل تخليه شود.

 

تصاویر مرتبط