یکشنبه ۱۳۹۳/۱۲/۱۰

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

طرح "استقبال از بهاران ،خدمت به شهروندان" در قزوين آغاز شد

با توجه به نزديک شدن ايام نوروز و لزوم نظافت و زيبايي معابرشهري، ستاد استقبال از بهار سازمان مديريت پسماند با رويکرد شهروند مداري و ارتقاي سطح خدمات رساني آغاز بکار کرد.

 

مديرعامل سازمان مديريت پسماندشهرداري قزوين گفت: با توجه به نزديک شدن ايام نوروز و لزوم نظافت و زيبايي معابرشهري، ستاد استقبال از بهار سازمان مديريت پسماند بارويکرد شهروند مداري و ارتقاي سطح خدمات رساني آغاز بکار کرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين، مجتبي منتظري با اشاره به قرار داشتن شهرقزوين در مسير مسافران نوروزي افزود: تلاش بر اين است تا فضاي شهري مناسبي براي شهروندان و ميهمانان نوروزي فراهم و خدمات شايسته اي به آنها ارائه دهيم.
وي گفت: نظافت و رفت و روب ويژه معابر شهري، شستشوي خيابان ها و مخازن سطح شهر، نصب مخازن مکانيزه، لايروبي کانالها و انهار سرپوشيده و روباز  ،پاکسازي ورودي و خروجي هاي شهر از نخاله وپسماندساختماني،جمع آوري شاخ و برگ هرس شده توسط شهروندان ،شستشوي ويژه معابر و خيابان ها،پاکسازي مکانيزه زمين هاي غير محصور ،لايروبي رودخانه هاي فصلي و همچنين توجه ويژه به نيازهاي مسافران نوروزي از جمله برنامه هاي کاري سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در طرح استقبال از بهار مي باشد.
اين مسئول عنوان کرد:با توجه به اينکه در روز هاي پاياني سال بسر مي بريم و معمولا حجم زباله  در اين ايام به دو برابر روز هاي عادي افزايش مي يابد ،شهروندان مي توانند با تفکيک پسماند خشک در مبداء (منزل ) و جمع آوري و انتقال جداگانه زباله هاي حجيم ،در کاهش حجم زباله روز هاي پاياني سال بسيار تاثير گذار باشند.
 وي با اشاره به اقدامات ويژهنوروزي تفکيک در مبدا اشاره و بيان کرد: در روز هاي پاياني سال تخليه مخازن  مخصوص پسماند خشک از درب منازل به صورت ويژه و مراجعه بيشتر انجام مي گيرد.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند با اشاره به ادامه طرح استقبال از بهار در سال جديد گفت: عمليات حفظ و نگهداري ، پاکسازي و نظافت ويژه مکانهاي تاريخي و بقاع متبرکه ،توزيع  5000 کيسه زباله در روز 13 فروردين و ايجاد سيستم نظافت و شستشوي خودروهاي حمل زباله از ديگر اقدامات حوزه پسماند در طرح استقبال از بهار است.
منتظري در ادامه اظهار کرد: در اجراي اين طرح 430نفر نيروي انساني در دو شيفت کاري ،6 دستگاه خودرو مکانيزه جاروب ،6 دستگاه مخز شوي،25 دستگاه خودرو مکانيزه تخليه مخازن زباله ،15 دستگاه وانت،3 دستگاه نيسان ،2 دستگاه باب کت و2 دستگاه تانکر آب بکارگيري و مورد استفاده قرار مي گيرند.
وي در پايان ضمن آرزوي سالي خوش براي همشهريان ،خواستار توجه و اهميت بيش از پيش شهروندان به تفکيک و کاهش توليد زباله به لحاظ رعايت ضوابط زيست محيطي و کاهش هزينه هاي مرتبط با مديريت پسماند ها در شهر قزوين و داشتن شهري سالم و تميز در سال جديد شد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط