چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۲/۰۲

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

اجراي برنامه‎هاي متنوع گراميداشت روز زمين پاک در قزوين

مطابق هرسال، سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين امسال نيز به مناسبت گراميداشت روز زمين پاک، برنامه هاي ويژه اي را با همکاري و مشارکت مدارس زنده ياد امين وشهيد شهرياري به انجام رسانيد.

 

 

 
مجتبي منتظري، مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: مطابق هر سال، سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين امسال نيز به مناسبت گراميداشت روز زمين پاک، برنامههاي ويژه اي را با همکاري و مشارکت مدارس زنده ياد امين و شهيد شهرياري به انجام رسانيد.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري افزود: به مناسبت اين روز برنامه ويژه آموزش کاهش توليد زباله، جداسازي پسماند خشک از تر، عدم استفاده از کيسه هاي پلاستيکي و همچنين پاکسازي نمادين باغ هاي سنتي صبح روز چهار شنبه 2 ارديبهشت با همکاري مدارس شهيد شهرياري و زنده ياد امين در بلوار پيامبر اعظم (ص) و بلوار فدک برگزار شد.
وي اضافه کرد: در ادامه اين مراسم از پاکبانان منتخب و برگزيده که دوره پاکبان را با نمره عالي گذرانده بودند به نمايندگي از 550 پاکبان فعال در بخش خدمات شهري تقدير شد و هدايايي نيز به آنها اهداء گرديد.
وي تصريح کرد: بر همين اساس و در اين راستا براي ايجاد حساسيت در بين شهروندان در کاهش توليد زباله و حفاظت همه جانبه از محيط زيست برنامه هاي آموزشي متنوعي تهيه شده که در طول سال در راديو شهر و صدا و سيماي مرکز قزوين پخش خواهد شد.
اين مسئول افزود: کلاس هاي آموزشي ويژه اي نيز به مناسبت اين روز و همچنين افزايش سطح اطلاعات دانش آموزان از خطرات ناشي از پسماند ها بر محيط زيست در برخي از مدارس سطح شهر به اجرا درآمد.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين ادامه داد: روز زمين پاک، زمان مناسبي براي آشنا کردن کودکان با محيط زيست است چراکه کودکان سرشار از انرژي و اشتياق براي درک محيط اطرافشان هستند.
وي بيان کرد: برنامه هاي گروهي پاکسازي نمادين و کلاس هاي آموزشي و حتي ايجاد رابطه مستقيم ميان دروس با محيط زيست مي تواند گام موثري براي حفاظت از محيط زيست و منابع طبيعي باشد.
وي با اشاره به اينکه سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين هر ساله همزمان با دوم ارديبهشت ماه روز زمين پاک را گرامي داشته و برنامه هاي آموزشي و پاکسازي نمادين محيط زيست و طبيعت را به اجرا مي گذارد، خاطر نشان کرد: مسأله آلودگي زمين يکي از مسائل عمده محيط زيست و دغدغه اي مهم براي دست اندرکاران در اين حوزه است و بي شک دستيابي به اين مهم جز مشارکت همه جانبه شهروندان ميسر نخواهد شد.
منتظري افزود: در بحث کاهش آلودگي زمين نيز مسأله کاهش دادن ميزان توليد زباله يک گام اساسي است که بخش عمده آن هم با ترويج فرهنگ صحيح مصرف حاصل مي شود.
منتظري در پايان با تشکر از اولياي مدارس امين و شهرياري که همکاري لازم را با اين مجموعه داشتند، اظهار کرد: به اميد روزي که همه با هم براي حفاظت از محيط زيست گام برداريم و ديگر دغدغه آلودگي زمين را نداشته باشيم.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط