پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۲/۱۰

منتظري، مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

از پاکبانان برگزيده قزوين تجليل شد

به مناسبت گراميداشت هفته زمين پاک و به منظور تکريم جايگاه والاي پاکبان از پاکبانان برگزيده فعال در حوزه خدمات شهري تجليل شد.

 

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين اعلام کرد: به مناسبت گراميداشت هفته زمين پاک و به منظور تکريم جايگاه والاي پاکبان از پاکبانان برگزيده فعال در حوزه خدمات شهري تجليل شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛در اين مراسم که با حضور جمعي از مديران و مسئولان سازمان مديريت پسماند برگزار شد منتظري اعلام کرد: يکي از مهم‌ترين تأکيدات دين اسلام طهارت است و پاکبانان رسالت خطير پاکيزگي در شهر را برعهده دارند اين عزيزان خدمت مهمي به جامعه ما مي‌کنند و اگر لحظه اي به وظايف خود عمل نکنند انواع آلودگي و عوامل بيماريزا شهر را فرا خواهد گرفت.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در مراسم تجليل از نارنجي پو شان شهر، پاکبانان را پرتلاش ترين افراد جامعه دانست و افزود: نارجي پوشان خدمات شهري سازمان، تا پاسي از شب ،در گرما و يخبندان براي آسايش شهروندان تلاش مي کنند و بيش از ديگر شهروندان در معرض تهديدات عوامل شيميايي و بيو لوِژيکي قراردارند.
منتظري در ادامه خاطرنشان کرد: پاکبانان بايد تلاش کنند انديشه ايجاد شهر پاک را به شهروندان منتقل کنند چراکه کارگران خدمات شهري در چرخه سلامت شهروندان نقش اساسي دارند و مي توانند خود بعنوان يک مربي در سطح شهر عمل نمايند و مسائل مرتبط با مديريت صحيح بر پسماند هارا به شهروندان آموزش دهند.
اين مسئول در اين مراسم با تاکيد بر اينکه پاکبانان در عرصه رفاه و معشيت شهروندان حضور موثر دارند اظهار کرد: ما مسئولان شهري وظيفه تقدير و ايجاد زمينه رفاه و آسايش براي پاکبانان را بر عهده داريم.
 در اين جلسه منتظري با اشاره به اينکه پاکيزه گي شهر ما مرهون تلاش شبانه روزي پاکبانان است اظهار کرد: در اين مراسم از 10 پاکبان نمونه و برگزيده در دوره آوزش پاکبان به نمايندگي از 550 پاکبان فعال در شهر به طور ويژه قدر داني و هدايايي اهداء شد.
وي در ادامه از برگزاري جشنواره ورزشي پاکبانان خبرداد و گفت: به مناسبت اين هفته و افزايش سطح طراوت و شادابي اين عزيزان يک دوره مسابقات ورزشي در رشته هاي فوتسال ،واليبال، پينگ پنگ و دارت برگزار شد که به رتبه هاي برتر اين مسابقات هدايايي اهداء گرديد.
وي با بيان اينکه کارگران خدمات شهري بايد از ماسک،دستکش و لوازم حفاظتي برخوردار باشند و وظيفه پيمانکارن است که اين لوازم را در اختيار آنها قرار دهد افزود: مطالبه پرداخت به موقع حقوق پاکبانان از کارفرمايان آنها نيز از مواردي است که سازمان جهت تحقق آن پيگيري هاي لازم را صورت مي دهد و انتظار مي رود کارفرمايان در پرداخت به موقع حقوق و مزاياي اين عزيزان کوتاهي نکند.
وي در پايان افزود: تلاش مي کنيم به سمت شهري بدون زباله حرکت کنيم که در اين مسير همراهي و همکاري مردم بزرگترين عامل ياري رسان استد و ما تلاش مي کنيم به مردم بگوييم که اگر هر کدام از ما به عنوان يک فرد چنانچه مديريت محدودي در اين موضع اعمال کنيم، زباله اي را از خودرو به بيرون پرتاب نکنيم و يا اين که در خانه و محل کار زباله کمتري توليد کنيم و آن را کم حجم و تفکيک کنيم، کمک بزرگي به مديريت پسماند و سلامت شهري کرده ايم و بايد به عنوان يک فرد در اين جامعه به مسئوليت خود در قبال محافظت از طبيعت و محيط زيست و پاکيزه نگه داشتن زمين عمل کنيم و در اين زمينه مسئولانه برخورد کنيم.
پايان پيام.

 

تصاویر مرتبط