پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۲/۳۱

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

کارکنان پسماند شهرداري قزوين پيشگام در پرداخت هزينه خدمات پسماند 94

مجتبي منتظري، مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: در راستاي تحقق شعار همدلي و همزباني تمامي کارکنان سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در پرداخت قبوض هزينه بهاي خدمات پسماند منازل خود پيشگام شدند.

 

 

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري افزود: اعتماد سازي و فرهنگ محوري شهروندي به ويژه در اين موضوع بسيار ضروري به نظر مي‌رسد چرا که هر شهروند بايد خود را در ساخت، بهبود و آباداني محيط پيرامون خود سهيم و شريک بداند و ديني که از اين رهگذر بر عهده اوست بپردازد و احساس مسئوليت پذيري اجتماعي در او نهادينه شود.
 
وي تصريح کرد:همه ما زير سقف اين شهر زندگي مي کنيم، در کوچه ها و خيابان هايش قدم مي زنيم و اگر مي خواهيم شهري زيبا براي ديدن، و هموار براي عبور و مرور، و سالم براي نفس کشيدن داشته باشيم بايد در ساختنش، آبادانيش و عمرانش تشريک مساعي کنيم. اگر قبض آب و برق و گازمان را پرداخت نکنيم چه مي شود؟ انشعابمان را قطع مي کنند و اين امر چون براي ما محسوس است ناگزيرمان مي کند که قبوض مان را بپردازيم. و اگر قبض عوارض مان را پرداخت نکنيم از آنجا که شهرداري از اين درآمد ها به وضعيت عمران و نظافت شهر مي پردازد ،ناگزير نمي توان انتظار ارائه خدمات به نحو مطلوب را داشته باشيم.
 
منتظري يکي از مهمترين مسائل شهري را فرآيند جمع آوري، حمل، دفن و بازيافت زباله هاي شهري عنوان کرد و افزود: بر اساس آمار روزانه بيش از 380 تن زباله در قزوين جمع آوري مي‌شود که براي جمع آوري، حمل و نقل و دفع اين مقدار زباله هزينه هاي بسيار زيادي را شهرداري متقبل مي شود.
 
وي با مهم دانستن سهم شهروندان در مشارکت هاي شهري تأکيد کرد: بي شک يکي از راه‌هاي مستقيم مشارکت‌هاي مردمي براي تأمين هزينه هاي شهر، پرداخت بهاي خدمات آن است.
 
اين مسئول اضافه کرد: در صورتي که شهروندان از هزينه ها و خدمات ارائه شده در شهر اطلاع يابند به طور حتم در پرداخت آن با شهرداري همکاري مي کنند. به رغم اينکه برخي از شهروندان پرداخت بهاي خدمات  شهرداري را از ضروريات زندگي شهري نمي‌دانند اما سازمان مديريت پسماند شهرداري همواره نهايت دقت و نظارت از ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را داشته است.
 
مدير عامل سازمان مديريت پسماند با بيان اينکه بر آن بوده ايم که سازماني خادم، کارا، خودکفا و متعهد داشته باشيم، تصريح کرد: امروزه بيش از 15 مورد وظيفه را مي توان براي سازمان مديريت پسماند متصور شد که بيشتر اين وظايف  مانند جمع آوري، حمل، دفن و بازيافت زباله ها و...  به صورت 24 ساعته به شهروندان ارائه مي شود.
  
وي اظهار کرد: ارائه خدمات مناسب به شهروندان در زمينه هاي مختلف مانند جمع آوري زباله ها، رسيدگي به نظافت و تميز نگه داشتن شهر و ...... از جمله نيازهاي ضروري در شهر است که انجام آن بار مالي زيادي براي سازمان دارد. اين در حاليست که مبالغ پرداختي توسط شهروندان تنها منبع درآمد پايدار در اين سازمان  محسوب مي‌شود، پرداخت به موقع بهاي خدمات  توسط شهروندان مي‌تواند دغدغه مديريت شهري را کاهش داده و خدمات متنوع و با کيفيت تري ارائه گردد.
 
وي از اهتمام و توجه کارکنان سازمان مديريت پسماند نسبت به موضوع پرداخت هزينه خدمات پسماند و پيشگام شدن در مشارکت با سازمان براي پرداخت قبوض بهاي خدمات پسماند سال 94  تقدير کرد و افزود : فرهنگ سازي و ترويج فرهنگ شهروندي در اين خصوص  بي شک تلاش و همدلي همه جانبه شهروندان و تمام مسئولان شهري را مي طلبد.
 
منتظري  با بيان اينکه تا پايان سال 93 بالغ بر 40 ميليارد ريال هزينه بهاي خدمات پسماند توسط شهروندان پرداخت شده است، اظهار کرد: اين مبلغ در مقايسه با مدت مشابه آن در سال 92با افزايش 150 درصدي همراه بوده است.
 
وي گفت: يکي ديگر از دلايل جدي نگرفتن قبض‌هاي شهرداري، اجباري نبودن پرداخت اين قبض‌ها در زمان مقرر است. به عبارت ديگر در صورتي که کسي قبض آب و برق را پرداخت نکند بابت اين بدهي، آب و برق خانه را قطع مي کنند ولي اگر شهروندي قبضهاي شهرداري را پرداخت نکند شهرداري برخورد جدي با او صورت نمي دهد گرچه قانون اجازه برخورد را داده است.
 
منتظري در ادامه گفت: قانون به شهرداري‌ها اجازه داده در صورت عدم پرداخت به موقع عوارض نوسازي شهروندان، نسبت به قطع برق و گاز آنها اقدام کند.
 
منتظري  در ادامه بيان کرد: طبق قانون شهرداري‌ها خودکفا هستند و درآمدها و هزينه‌هاي شهري از شهروندان وصول مي‌شود که بنابراين پرداخت به موقع عوارض مي‌تواند کمکي براي گسترش و توسعه منابع درآمدي پايدار براي شهر باشد تا بتوان خدمات مطلوب‌تري ارائه کرد.
 
وي افزود: با عنايت شوراي محترم اسلامي شهر مقرر شد 20 درصد هديه خوش حسابي به شهرونداني که به محض تحويل قبض مربوطه، نسبت به پرداخت آن تا پايان خرداد ماه سال جاري اقدام نمايند در نظر گرفته شود.
 
وي در خصوص درآمدهاي سازمان مديريت پسماند در سال گذشته  بيان داشت : با توجه به تکليف شوراي محترم اسلامي شهر ، بودجه سازمان مديريت پسماند در سال 93 ،28 ميليارد تومان بود که از اين مقدار 4/5 ميليارد تومان آن سهم پرداختي شهروندان از طريق پرداخت هزينه  بهاي خدمات پسماند و از محل ساير درآمد توسط شهرداري مرکز تأمين شد فلذا در سال 93 حدودا 14/5درصد بودجه سازمان از محل قبوض پسماند تامين گرديد.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين  در رابطه با طريقه محاسبه قبض هاي بهاي خدمات پسماند به چه صورتي و تحت چه فرآيندهايي انجام مي شود گفت : بدين منظور براساس يک سيستم تعريف شده محاسبات که از سوي سازمان شهرداري ها و دهياريهاي وزارت کشور مصوب و ابلاغ گرديد با درنظر گرفتن فاکتور هايي همچون  :محل سکونت ، مساحت ملک ، وضعيت ملک ، مبالغ محاسبه و مشخص مي شودالبته هر شهروند مي تواند با استفاده از اطلاعاتي که در قبض دريافتي ثبت گرديده و با قرار دادن اين اطلاعات در فرمول ارائه شده بهاي خدمات پسماند ملک خود را محاسبه کند.
 
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط