سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۰۵

بازدید علمی دانش آموزان از شیوه تفکیک پسماند در سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین

حسین عمویی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: به منظور آگاه‌سازی یک جامعه، اهمیت آموزش تفکیک زباله از مبدا برای دانش‌آموزان بسیار است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین، حسین عمویی در بازدید دانش‌آموزان از ایستگاه ذخیره سازی موقت پسماند خشک این سازمان اظهار کرد: در راستای افزایش جلب مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری از محیط زیست و آشنایی با نحوه بازیافت، دانش‌آموزان مدرسه راهیان کوثرشهر قزوین از نزدیک با مراحل تفکیک زباله‌های خشک و تر و روش کاهش تولید زباله و استفاده مجدد از زباله‌ها آشنا شده و از ایستگاه ذخیره سازی موقت پسماند خشک و غرفه بازیافت بازدید کردند.

عمویی با اشاره به اینکه در این بازدید که با هدف آشنایی عملی انجام شد، افزود: دانش‌آموزان به‌ صورت عملی با فرایند تفکیک پسماندهای خشک و تر و بازگشت مجدد مواد به چرخه تولید، کاهش پسماند برای حفظ محیط زیست و اهمیت تفکیک زباله‌ها در حفظ محیط زیست و جداسازی پسماندها آشنا شدند.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با تاکید بر اینکه کاغذ زباله نیست، اظهار داشت: در این بازدید دانش‌آموزان مطالب بسیاری درباره کاغذ و بازیافت آن می‌آموزند و در میان آموزش این مطالب اهمیت تفکیک زباله‌های تر از خشک به ویژه کاغذ برای آنها فرهنگ‌سازی می‌شود و در انتها یاد می‌گیرند که چگونه کاغذهای باطله مدرسه خود را بازیافت کنند.

عمویی افزود: کارشناسان آموزش این سازمان در راستای ترویج فرهنگ نظافت شهر و تفکیک زباله خشک از تر و نهادینه کردن این فرهنگ در میان دانش‌آموزان مدارس سطح شهر قزوین در بازدید از ایستگاه‌های ثابت به آموزش آنها پرداختند.

این مسئول یادآور شد: هرگونه تلاشی که توسط معلمان و مسئولان شهری در عرصه‌های مختلف انجام می‌پذیرد، به منظور ایجاد محیطی راحت، شهری‌آباد و مطلوب خواهد بود.

وی مشارکت دانش‌آموزان را ستودنی عنوان و اظهارکرد: سازمان مدیریت پسماند آمادکی میزبانی از دانش آموزان دیگر مدارس قزوین را دارد و  مدیران مدارس می توانند با هماهنگی با ستاد تفکیک از مبدا این سازمان از ایستگاه جمع آوری پسماند خشک و غرفه های تفکیک بازدید کنند وبا  شیوه تفکیک پسماند آشنا شوند

تصاویر مرتبط