شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۰

توسط رییس سازمان مدیریت پسماند صورت گرفت؛

تشریح برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند در هفته زمین پاک

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین برنامه‌هایمحیط زیستی صورت گرفته از سوی این سازمان برای گرامیداشت روز جهانی زمین پاک را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛ حسین عمویی با اشاره به ضرورت حفظ حیات محیط زیست و نهادینه‌سازی آن به عنوان یک فرهنگ عمومی در بین شهروندان اظهار کرد: در همین راستا برنامه‌های مناسبتی هفته زمین پاک با محوریت اراده عمومی برای احیای زمین و همچنین استفاده از ظرفیت فضای مجازی به منظور نشر پیام‌های محیط زیستی در هفته زمین پاک اجرا شد.

او افزود: به همین مناسبت در اقدامی نمادین و با مشارکت اداره محیط زیست شهرستان قزوین پسماندهای ساختمانی و عمرانی رها شده در حاشیه جاده بویین زهرا پاکسازی شد. 

عمویی ادامه داد: فضاسازی شهر به مناسبت روز زمین پاک و با هدف جلب توجه شهروندان به اهمیت حفظ محیط زیست و گرامیداشت این روز از دیگر اقدامات این سازمان در هفته گذشته بود.

رییس سازمان مدیریت پسماند  بیان کرد: با هدف تقدیر از شهروندان مسئولیت پذیر در حوزه تفکیک زباله، توزیع اقلام فرهنگی و تشویقی در غرفه‌های ثابت تفکیک، در دستور کارستاد تفکیک از مبدا این سازمان قرار گرفت.

عمویی تصریح کرد: آموزش به عنوان مهمترین موضوع برای کاهش تولید پسماند و پاکیزه نگه داشتن محیط زیست باید سرلوحه فعالیت‌های محیط‌زیستی قرار گیرد و نتیجه آن باید تغییر رفتار، سبک زندگی و تغییر نگرش انسان‌ها در جهت نگهداری بهینه محیط‌زیست باشد.

او خاطرنشان کرد: از این رو به مناسبت روز زمین پاک و در راستای افزایش جلب مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری از محیط‌زیست و آشنایی با نحوه بازیافت، دانش‌آموزان مدرسه راهیان کوثرشهر قزوین از نزدیک با مراحل تفکیک زباله‌های خشک و تر، روش کاهش تولید زباله و استفاده مجدد از زباله‌ها آشنا شدند و از ایستگاه ذخیره‌سازی موقت پسماند خشک و غرفه بازیافت بازدید کردند.
رئیس سازمان مدیریت پسماند با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفاظت از محیط زیست را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: تمام شهروندان درقبال محیط زیست مسئول هستند و مشارکت و همراهی همگانی برای داشتن زمین پاک و عاری از آلودگی ضروری است.

عمویی اضافه کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با توجه به رسالت خود همواره  اقداماتی در جهت آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی مدیریت پسماند در مبدأ برای حفظ محیط‌زیست و زمین پاک انجام می‌دهد.

او ادامه داد: امسال نیز آموزش نحوه صحیح تفکیک پسماند به کودکان در مدارس در قالب اجرای نمایش و توزیع هدایای فرهنگی و آموزشی در زمینه مدیریت پسماند از مهمترین اقدامات این سازمان بود که در گرامیداشت هفته زمین پاک صورت گرفت.

پایان پیام

تصاویر مرتبط