پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۲۳

به مناسبت روز بدون پلاستیک صورت گرفت؛

توزیع حدود 500کیسه پارچه‌ای و توری در فروشگاه‌های سطح شهر

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از توزیع 500 کیسه پارچه‌ای و توری در فروشگاه‌های سطح شهر به مناسبت گرامیداشت روز جهانی بدون پلاستیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛ حسین عمویی اظهار کرد: بدون شک یکی از نشانه‌های پیشرفت جوامع بشری مدیریت استفاده از کیسه های پلاستیکی و نایلون است؛ اما ضعف اجرایی در این حوزه هم‌اینک با سرعت زیادی در حال تخریب محیط زیست شده است.

او افزود: به مناسبت روز بدون پلاستیک، کارشناسان این سازمان در تعدادی از فروشگاه‌های بزرگ سطح شهر حضور یافتند و برای شهروندان نسبت به مضرات استفاده از کیسه‌های پلاستیکی برای محیط زیست توضیحاتی ارائه کردند.

عمویی بیان کرد: این کارشناسان همچنین با توزیع کیسه‌های پارچه‌ای مردم را به جایگزینی این نوع کیسه‌ها به جای کیسه‌های پلاستیکی ترغیب کردند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند ادامه داد: در این برنامه که با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست صورت گرفت، تعداد 250 کیسه پارچه ای و 250 کیسه توری در فروشگاه های سطح شهر بین مردم توزیع شد.

عمویی به برگزاری نمایش عروسکی و مسابقه نقاشی پرداخت و گفت: مسابقه نقاشی و همچنین برپایی نمایش عروسکی در بوستان فدک قزوین از دیگر برنامه‌هایی است که با هدف ترویج فرهنگ زیست محیطی در قزوین اجرا می‌شود.

پایان پیام

تصاویر مرتبط