دوشنبه ۱۳۹۰/۱۱/۰۳

عسگري، مدير عامل سازمان مديريت پسماندهاي شهرداري قزوين:

60 درصد خدمات شهري در قزوين مکانيزه ارايه مي‌شود

در حال حاضر 60 درصد از خدمات شهري در قزوين شامل؛ جمع آوري، انتقال و دفن زباله به صورت مکانيزه و با استفاده از ماشين آلات مدرن و پيشرفته ارايه مي‌شود.

 

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: در حال حاضر 60 درصد از خدمات شهري در قزوين شامل؛ جمع آوري، انتقال و دفن زباله به صورت مکانيزه و با استفاده از ماشين آلات مدرن و پيشرفته ارايه مي‌شود.
عباس عسگري در گفت و گو با پيام شهر، استاندارد نبودن برخي کوچه‌هاي سطح شهر و عريض نبودن آنها که مانع تردد خودروهاي مکانيزه در اين معابر مي‌شود را از جمله مهم‌ترين مشکلات اين سازمان در اجرايي کردن طرح مکانيزاسيون خدمات شهري عنوان کرد.
وي خاطر نشان کرد: در برخي کوچه‌هاي شهر که عرض آنها کمتر از حد استاندارد است، تا زماني که بازسازي منازل انجام نشود خدمات شهري به صورت سنتي و با کمک نيروي انساني انجام مي‌شود.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين، افزايش سرعت کار و بهداشت محيط زيست شهري، کاهش خطا در حين انجام کار به دليل عدم دخالت نيروي انساني، تسهيل در امر حمل و نقل زباله و همچنين بالا بردن سطح ايمني کارگران و صرفه جويي در هزينه‌ها را از جمله مزاياي ارايه خدمات شهري به صورت مکانيزه برشمرد.
عسگري، ارتقاي کيفيت خدمات شهري ارايه شده به شهروندان با افزايش استانداردهاي زيست محيطي و بهبود وضعيت بهداشت شهري از طريق به کارگيري ماشين آلات و تجهيزات مدرن و با مشارکت و سرمايه‌گذاري بخش خصوصي که سبب افزايش کيفيت کار و بهره‌برداري از سرمايه مي شود را از مهم‌ترين تحولات انجام شده طي سال‌هاي 88 تا 90 در بخش مکانيزاسيون خدمات شهري قزوين برشمرد.
وي با اشاره به اينکه ارايه خدمات شهري در قزوين سالانه بيش از 120 ميليارد ريال هزينه در بردارد، اضافه کرد: به رغم عمر کوتاه سازمان مديريت پسماند شهرداري، رشد چشمگيري در زمينه ارايه مطلوب خدمات به شهروندان و رسيدگي به نظافت و پاکيزگي شهر مشاهده مي‌شود، به طوري که اين امر، شهر قزوين را در رديف بهترين شهرهاي کشور قرار داده است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط