شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۰۵

حسین عمویی خبر داد:

افزایش اکیپ های زنده گیری سگ های بلاصاحب در شهر قزوین

حسین عمویی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از افزایش اکیپ های زدنده گیری سگ های بلا صاحب در شهر قزوین خبر داد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین عمویی گفت: بر اساس مصوبه کارگروه کنترل حیوانات استان،طرح ضربتی ساماندهی سگ های بلاصاحب از ابتدای شهریور به مدت یک ماه در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: درهمین راستا تعداد اکیپ های  زنده گیری سگ های بلاصاحب به 6 اکیپ افزایش پیدا کرد و همچنین تعداد 4 واحد سیار جهت گشت زنی و نظارت در سطح شهر راه اندازی شده است.

عمویی در خصوص فرایند انجام کار بیان کرد: ابتدا سگ‌های بلاصاحب شناسایی و زنده‌گیری می‌شوند و پس از انجام معاینات تشخیصی توسط دامپزشک نسبت به انجام عملیات انگل‌تراپی، واکسیناسیون، عقیم‌سازی، پلاک‌گذاری و در نهایت واگذاری و رهاسازی اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند گفت: شهرداری قزوین در حوزه وظایف خود توان جمع‌آوری این سگ‌ها را دارد؛ اما گاهی اوقات مشاهده می‌شود که از شهرهای اطراف، سگ‌های جمع‌آوری شده را در داخل و یا حاشیه شهر قزوین رهاسازی می‌کنند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده این گونه موارد بلافاصله با  سامانه ارتباط شهروندی137 تماس حاصل نمایند.

وی در پایان با بیان اینکه غذا دادن به سگ‌های بلاصاحب موجب ماندگاری آن‌ها در شهر و افزایش تولید مثل آنها می‌شود، از شهروندان درخواست کرد که در این خصوص با شهرداری همکاری کنند و پسماند های خود را راس ساعت مقرر در مخازن زباله قرار دهند.

تصاویر مرتبط