چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۰۷

از سوی رئیس سازمان مدیریت پسماند صورت گرفت:

تشریح عملکرد سه ماهه فصل پاییز سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین

عمویی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین عملکرد این سازمان در سه ماهه پاییز سال جاری را تشریح کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛حسین عمویی گفت: امروزه توجه به مدیریت صحیح پسماند به ‌عنوان یکی از اصول توسعه پایدار در جوامع  شهری، ضرورت یافته است.

 

وی اظهار کرد:زیرا عواملی نظیر رشد روزافزون جمعیت، توسعه صنایع، تغییر الگوی مصرف، استفاده از مواد تجزیه ناپذیر، در معرض خطر قرار گرفتن سلامتی انسان و تهدید محیط زیست و... لزوم توجه به مدیریت صحیح پسماند را بیش از پیش یادآور می شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به جمع آوری میانگین روزانه 238 تن پسماند از سطح شهر قزوین افزود:  درفصل پاییز سال جاری بیش از 21 هزار تن پسماند شهری توسط عوامل اجرایی ایستگاه های شش گانه پذیرش،حمل و دفع شده است.

 

عمویی با عنوان این موضوع که در  این مدت  حدود 848 میلیون متر مربع از خیابان ها ،معابر سطح شهر قزوین و نواحی منفصل شهری به صورت پیوسته توسط پاکبان های زحمت کش این سازمان رفت و روب و تنظیف شده است افزود این سازمان  با کمک  پرسنل زحمت کش خود و بهره گیری از ماشین آلات پیشرفته و ابزارهای گوناگون هر روز صبح ، شهر را پاکیزه به شهروندان تحویل می دهد.

 

وی در خاتمه با بیان اینکه مخازن زباله سطح شهر می تواند یکی از منابع انتشار بوی نامطبوع باشد افزود:در همین راستا عوامل اجرایی  این سازمان به منظور جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و شیوع بیماری  شستشوی مداوم و مستمر مخازن زباله را در دستور کار خود قرار داده اند و در فصل پاییز سال جاری بیش از 42هزار مخزن زباله سطح شهر به ضورت مکانیزه و توسط مواد مخصوص شستشو و گندزدایی شد.

 

تصاویر مرتبط