پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۶/۱۹

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

جلسه ستاد استقبال از بهار دانش برگزار شد

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: ستاد استقبال از مهر با هدف ايجاد آمادگي بيشتر براي بازگشايي مناسب و مطلوب مدارس در آغاز سال تحصيلي، فعاليت خود را از بيستم شهريور94 شروع خواهد کرد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري با اشاره به لزوم آمادگي نهادهاي خدمات رسان شهر به مناسبت فرا رسيدن فصل مدارس گفت: با تشکيل جلسه ستاد استقبال از ماه مهر در سازمان، تلاش خواهد شد تا شهر براي آغاز سال تحصيلي جديد آماده‌ شود.
وي افزود: در اين جلسه در آستانه بازگشايي مدارس در مهرماه اقدامات گسترده‌اي در دستور کار ايستگاه‌هاي شش‌گانه سازمان مديريت پسماند  قرار گرفت و مقرر شد علاوه بر فعاليت‌هاي روزانه، 6 اکيپ براي اجراي طرح استقبال در سطح شهر فعاليت داشته و شهر را براي شروع سال تحصيلي آماده کنند.
منتظري خاطر نشان کرد: شستشوي المان‌هاي سطح شهر به طور ويژه به خصوص اطراف مدارس، مساعدت به اولياء مدارس جهت شستشوي ديوارهاي مدارس، شستشو و پاکسازي مخازن زباله اطراف مدارس بطور ويژه، بخشي از مصوبات اين جلسه بود.
وي تصريح کرد: رفع کمبود مخازن زباله در معابر اطراف مدارس، شستشوي انهار و آب پاشي معابر منتهي به مدارس به خصوص در اولين روز بازگشايي مدارس، پاکسازي و انتقال نخاله‌هاي سطح شهر به خصوص معابر و زمين‌هاي خالي مشرف و منتهي به مدارس، پاکسازي و امحاء پوسترهاي نصب شده بر نقاط غير مجاز و ديوارهاي مدارس و اطراف آن، شستشو و تنظيف معابر سطح شهر به مناسبت آغاز سال تحصيلي، دقت و نظارت مضاعف بر عملکرد ناوگان جمع آوري و حمل پسماند به مناسبت آغاز و بازگشايي مدارس به خصوصا روز اول مهر از ديگر مصوبات اين جلسه بود.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند  شهرداري قزوين با بيان اينکه مدارس به مخازن پسماند خشك و مخصوص کاغذ مجهز هستند، تصريح کرد: جمع‌آوري پسماند خشک قابل بازيافت به خصوص کاغذ از مدارس سطح شهر در سال تحصيلي جديد با دقت و ظرافت بيشتري صورت خواهد گرفت و در صورتي که مراکز آموزشي به طرح تفکيک کاغذ از زباله مجهز نشده‌اند مي‌توانند با مراجعه به سازمان از امکانات سازمان در اين زمينه استفاده کنند و اين فرهنگ را در بين دانش آموزان نهادينه کنند.
وي اضافه کرد: برنامه‌هاي آموزشي متنوعي به صورت تئوري و عملي براي مدارس طراحي و در نظر گرفته شده که با آغاز سال تحصيلي اجرا خواهد شد بطوري که در بخش تئوري دانش آموزان در مدرسه با نحوه صحيح مديريت بر پسماند ها از جمله کاهش توليد زباله، جداسازي پسماند خشک از تر،انتقال به موقع زباله و...آشنا شده و پس از آن براي مشاهده فرايندهاي جمع آوري، بازيافت، پردازش و دفن زباله‌هاي شهر از مجتمع بازيافت ،پردازش و دفن مهندسي _ بهداشتي محمد آباد بازديد خواهند کرد.
وي در پايان  خاطرنشان کرد: همان گونه که فروردين نويد بخش حيات مجدد طبيعت است، مهر ماه نيز يادآور شور و شعف و جوشش و کوشش آموزندگان دانش و پرورندگان بينش است.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط