شنبه ۱۳۹۴/۰۶/۲۸

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

صداي تيراندازي‌هاي شبانه در شهر به شهرداري ارتباطي ندارد

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: اتلاف سگ‌هاي ولگرد از قزوين مدت زماني است که متوقف شده است و اکنون سازمان مديريت پسماند به دنبال استفاده از روشي مناسب به منظور جايگزين روش سنتي جمع آوري حيوانات ناقل است.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري افزود: بعد از گسترش شهرنشيني يکي از مشکلاتي که بشر را در همه دوران‌ها با مشکلات زيادي مواجه کرده است حيوانات وحشي است که به دليل زندگي در شهرها علاوه بر اين که ويژگي خود را از دست مي‌دهند به عنوان موجوداتي مزاحم شناخته مي‌شوند.

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در ادامه تصريح کرد: صداي تيراندازي‌هاي شبانه در شهرک مينودر و محله‌هاي راه آهن هيچ ارتباطي به جمع‌آوري سگ‌هاي ولگرد توسط اين سازمان ندارد و چند ماهي است که روش سنتي جمع آوري اين حيوانات در شهر متوقف شده است.

منتظري اظهار کرد: در روش جديد با استفاده از سلاح بيهوشي نسبت به جمع‌آوري اين حيوانات اقدام خواهد شد و در اين روش پس از بيهوش کردن نسبت به انتقال سگ‌ها به محل مناسب اقدام و به روش عقيم‌سازي کنترل زاد و ولد سگ‌ها در شهر مديريت خواهد شد.

وي افزود: تعدادي از اين سگ‌ها که قابل استفاده در روستاها، گله‌ها و مرغداري‌ها هستند به افراد متقاضي واگذار مي‌شوند و همچنين در صورتي که از نژاد مناسبي باشند به نيروي انتظامي جهت آمادگي لازم تحويل خواهند شد.

وي با اشاره به اينکه اين سگ‌هاي ولگرد مشکلات زيست محيطي و آلودگي‌هاي فراواني را با خود به همراه دارند، اظهار کرد: در روش سنتي بخش قابل توجهي از اين سگ‌ها دچار مشکلاتي نظير بيماري هستند که ممکن است به مردم صدمه وارد کنند و سگ‌هايي که دچار بيماري بودند و يا براثر برخورد با خودروها دچار مشکلات حرکتي مي‌شدند مورد اتلاف قرار مي‌گرفتند.

منتظري افزود: بحث زندهگيري سگ‌ها در قزوين اتفاقي تازه است که از سوي سازمان‌هاي مردم نهاد پيگيري مي‌شود.

اين مسوول اضافه کرد: تاکنون سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين نتوانسته است پيمانکاري را در اين رابطه بکارگيري کند و اکنون کار پيمانکار قبلي متوقف شده است و در پي يافتن پيمانکار جديد براي زنده‌گيري هستيم.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين افزود: بايد توجه داشت که زنده‌گيري اين سگ‌ها که اکثرا هم به بيماري دچار هستند کار ساده‌اي نيست و بايد راهکاري درست براي آن انديشيده شود.

وي گفت: بايد شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهاي مردمي که تمايل دارند در اين خصوص فعاليت داشته باشند مي‌توانند در اين خصوص پيش قدم شوند و سازمان مديريت پسماند نيز نهايت همکاري را با آنها خواهد داشت و امکانات موجود را در اختيارشان مي‌گذارد.

وي تصريح کرد: با توجه به برگزاري دوره آموزش زنده‌گيري و مرگ با اسلحه بيهوشي در سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور، در صورت جذب پيمانکار مربوطه و يا فراهم آمدن شرايط و اسلحه مورد نظر اين روش در سطح شهر به اجرا گذاشته خواهد شد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط