دوشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۱۳

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

آموزش شهروندي عامل اساسي در ارتقاء فرايندهاي توسعه است

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در راستاي برگزاري تئاتر خياباني در بوستان‎هاي شهر گفت: موضوع آموزش به ويژه آموزش شهروندي عامل اساسي در ارتقاء فرآيند هاي توسعه بشمار مي‎رود.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ مجتبي منتظري افزود: بطور کلي شرايط اساسي شکوفايي و بالندگي هر جامعه در توسعه سرمايه‌هاي انساني و تربيت آنها نهفته است.

وي بيان کرد: آموزش و به خصوص آموزش شهروندي عامل اساسي در ارتقاء فرآيندهاي توسعه بشمار مي‌روند و مي تواند سهم بسزايي در مشارکت کامل توده‌هاي مردم در پيشرفت خود و در نظارت فعالانه شان نسبت به تغييرات اجتماعي،اقتصادي، سياسي و فرهنگي داشته باشد.

وي در ادامه تصريح کرد: براي رسيدن به توسعه در هر يک از اين بخش‌ها نياز به آموزش شهروندي ضروري مي‌باشد و يکي از مسائلي که امروزه کشورها را با معضل جدي روبرو کرده است موضوع پسماندهاي شهري است.

وي اضافه کرد: امروزه زباله يکي از سه بحران جدي کشورهاي جهان محسوب مي‌شود و مديران شهري را مجبور به برنامه‌ريزي هاي کلان در اين حوزه کرده است.

منتظري خاطر نشان کرد:شهروندان به عنوان توليدکنندگان زباله‌ها نقش اساسي را در مديريت زباله‌‎هاي شهري دارند در همين راستا سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در کنار طرح‌هاي ديگر آموزش شهروندي خود،طرح تئاترهاي خياباني را در دستور کار قرار داد.

وي اظهار کرد: اين برنامه نمايشي-آموزشي توسط دو گروه اجرا کننده برنامه‌هاي نمايش زنده استاني، 9 اجرا با موضوعات کاهش توليد زباله، تفکيک در مبداء و زمان مناسب انتقال زباله به مخازن را در بوستان‌هاي شهر به اجرا گذاشتند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط