سه‌شنبه ۱۳۹۴/۰۷/۲۱

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

آغاز مرحله دوم طرح مبارزه با موش در شهر قزوين

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: مرحله دوم طرح مبارزه با موش از 20 مهر آغاز شده است و مرحله اول طرح انجام و نتيجه آن به زودي مشخص مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ مجتبي منتظري افزود: موش‌ها با وارد کردن خسارت به مواد غذايي، انتشار و انتقال بيش از 35 بيماري مختلف مانند طاعون، تيفوس و سالک همواره از معضلات اصلي شهر محسوب مي‌شوند از اين رو امحا و طعمه‌گذاري براي نابودي اين جانواران در دستور کار سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين قرار گرفته است.

وي افزود: در هر محله و نقطه‌اي که زباله در معابر و جوي‌هاي آب ريخته شود جمعيت موش‌ها بيشتر است و در مقابل نيز هرچه شهروندان و به ويژه اصناف در رعايت اصول بهداشتي دقت کنند و زباله‌هاي خود را در مخازن زباله بريزند جمعيت موش‌ها به شدت کاهش مي‌يابد.

منتظري بيان کرد: تخليه زباله در جوي‌ها و مسيلها و همچنين ورود فاضلاب اماکن به درون جوي‎ها و انهار از جمله مهمترين عوامل وجود موش در شهر مي‌باشد بنابراين بهداشتي نگه داشتن محيط مي‌تواند بسيار حائز اهميت باشد.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: در همين راستا  از شهروندان به خصوص کسبه انتظار داريم براي جلوگيري از ازدياد موش ها  زباله را بصورت کيسه‌هاي درب بسته در ساعت تعيين شده يعني ساعت 9 شب درون مخازن تعبيه شده قرار دهند.

وي بيان کرد: در اين ميان اصناف پر زباله به‌ويژه ميوه‌فروشي‌ها و رستوران‌ها بايد نهايت همکاري را داشته باشند و به هيچ وجه زباله‌هاي خود را در جوي‌هاي آب و سطح معابر نريزند که اگر اين مهم محقق شود همزمان با طرحي که در حال اجراست مي‌توانيم شاهد کاهش جمعيت موش ها باشيم.

وي اضافه کرد: يکي از انواع سموم ضد انعقادي، ديفتيالون ميني واکس است چون طعمه‌ها خوراکي هستند و موش‌ها آن‌ها را مي‌خورند و بعد از چند روز كه سم بر روي آنها اثر گذاشت، از بين مي‌روند.

اين مسئول اظهار کرد: اين طرح در دو  مرحله در مهر ماه سال جاري توسط واحد فني و اتلاف حيوانات ناقل سازمان انجام گرفت و طعمه گذاري مرحله اول خيابان‌هاي طالقاني،امام خميني(ره)،مولوي و منتظري قديم در ابتداي مهر ماه صورت گرفت و مرحله دوم طعمه گذاري اين مسيرها نيز  از بيستم مهر آغاز شده است.

منتظري ضمن تقدير از همکاري شهروندان با نيروهاي خدماتي اين سازمان  افزود: براي جلوگيري از انتشار و شيوع بيماري‌هاي ناشي از موش‌ها و حشرات موذي، مکان‌هاي طعمه‌گذاري شده به‌صورت روزانه بازرسي و لاشه‌هاي معدوم شده جمع‌آوري و امحاء مي‌شوند.

وي در ادامه به نحوه  ارزيابي طرح و نتايج حاصله  اشاره و خاطر نشان کرد: فرم هاي ارزيابي به شهروندان و کسبه تحويل داده مي‎شود تا سازمان را از نتايج طعمه گذاري و اجراي طرح  مطلع کنند.

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در پايان از تمامي شهروندان و کسبه خواست در اين ايام در سطح خيابان‌ها و معابر از نزديک شدن به لاشه حيوانات و طعمه هاي بکار رفته خودداري کنند و در صورت مشاهده مکان‌هاي تجمع موش‌ها، با سامانه 137  و يا شماره تلفن 33322201 تماس حاصل کنند تا بعد از بررسي لازم اقدام موثري صورت گيرد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط