سه‌شنبه ۱۳۹۴/۰۸/۱۹

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

سيستم نظارت بر جمع‌آوري زباله‌هاي قزوين هوشمند مي‌شود

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: سيستم کنترل و نظارت بر جمع‌آوري زباله‌هاي شهر قزوين هوشمند مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري با بيان اينکه در بهينه‌سازي جمع‌آوري زباله‌هاي شهر قزوين اقدامات و کارهاي خوبي صورت گرفته است؛ افزود: سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين به دنبال اين است تا بتواند سيستم هوشمند کنترل و نظارت را در خودروهاي جمع‌آوري زباله‌ها انجام دهد.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در مورد حقوق پاکبان‌ها هم اعلام کرد: آن‌ها هيچ گونه مطالباتي در 6 ماه نخست امسال ندارند.
وي يادآور شد: پاکبان‌ها حقوق خود را تا پايان شهريور ماه دريافت کردند و در 6 ماه نخست سال جاري هيچگونه مطالباتي ندارند و تلاش مي‌کنيم حقوق ماه‌هاي آينده نيز به موقع پرداخت شود.
اين مسئول به دهه نخست محرم سال جاري اشاره و خاطر نشان کرد: ‌پاکبانان در اين دهه، 120 تن پسماند را جمع‌آوري کردند که وزن کمي و حجم بالايي داشته است.
منتظري افزود: آموزش شهروندي در مديريت پسماند اهميت به سزايي دارد لذا در اين راستا طرح مطالعات نحوه جلب مشارکت شهروندان به ويژه زنان به عنوان اصلي‌ترين و موثرترين گروه هدف انجام شد بطوري که تاکنون 32 جلسه کارگاه آموزشي براي آنها برگزار شده است.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين بيان کرد: 11 هزار و 800 نفر از زنان قزويني در موضوع‌هاي مختلف مانند بازيافت و کاهش توليد زباله با روش‌هاي مختلف آموزش ديدند که تلاش مي‌کنيم تا آموزش‌هاي فوق به شهروندان قزويني تخصصي شود.
منتظري طرح پاکسازي پارک ملت، همکاري با سازمان محيط زيست، تئاترهاي خياباني با رويکرد پسماند و تفکيک از مبدا و جلسات با مسئولان حوزه علميه سفيران هدايت قزوين، آموزش پارکبان با سازمان فني و حرفه‌اي استان قزوين را ازجمله برنامه‌هاي آموزشي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين عنوان کرد.
اين مسئول يادآور شد: اجراي طرح کارگاه‌هاي آموزشي و مشارکتي مدارس و سطح محلات شهر قزوين و کارگاه‌هاي آموزشي سازه‌هاي نجات تخم‌مرغ با مواد بازيافتي از ديگر برنامه‌هاي آموزشي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين است.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين تهيه و توزيع کتب آموزشي و کمک آموزشي به کودکان و نوجوانان و نونهالان در هفت هزار نسخه، تبليغات محيطي، اجراي نمايش عروسکي، گل‌بهار و درخت مهربون براي همه مهد کودک‌ها به منظور آشنايي کودک با بازيافت را از جمله اقدامات اين سازمان برشمرد.
منتظري اضافه کرد: اجراي طرح سالانه روز بدون پلاستيک در 21 تير ماه، اجراي طرح زمين پاک و گردش در طبيعت، پاکسازي طبيعت توسط مدارس شهر و برقراري ارتباط با انجمن‌هاي مردم نهاد از ديگر برنامه‌هاي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين است.
اين مسئول با اشاره به اينکه در سال 94 شاهد کاهش قيمت لايروبي با توجه به افزايش تورم بوديم؛ عنوان کرد: اين مهم چيزي نيست که به سادگي به دست آمده باشد و در اين راستا کار تحقيقاتي و کارشناسي صورت گرفته و با برآوردها و شيوه‌هاي مختلف در شهرهاي مختلف به اين نتيجه رسيديم.
پايان پيام

 

 

 

تصاویر مرتبط