پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۹/۰۵

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

بيشترين ميزان پسماند خشک در قزوين کاغذ باطله و کارتن است

مجتبي منتظري، مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: طبق آناليز صورت گرفته بيشترين ميزان پسماند خشک از ميان زباله هاي خشک شهروندان قزويني کاغذ باطله و کارتن است.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري اعلام کرد: طبق آمار و اطلاعات، 42 درصد پسماندهاي خشک شهر قزوين  را کاغذ ، کارتن و مشتقات کاغذي تشکيل مي دهد. کاغذ- روزنامه – مجلات و کارتن اغلب در همه محيط ها از جمله  ادارات، منازل، مراکز آموزشي، مدارس و دانشگاه ها و اصناف وجود دارد  که نيازمند فرهنگ سازي و آموزش در خصوص کاهش مصرف ميباشد که اولين توصيه در اين حوزه بحث جلوگيري از اسراف و استفاده بهينه از کاغذ است.

 وي افزود: از جمله اقدامات اين سازمان براي جمع آوري پسماندهاي خشک به ويژه کاغذ ،طرح جمع آوري کاغذ هاي باطله ادارت ، مدارس ، بانكها  و شرکت ها ي سطح شهر ميباشد که با توزيع و در اختيار قرار دادن مخازن ويژه جمع آوري کاغذ  به اين مراکز و جمع آوري آن طبق برنامه زمانبندي شده در سطح شهر اجرا مي شود.

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين افزود: علاوه بر مخازن کارتن پلاست توزيع شده در سنوات گذشته، در سال جاري  نيز در مجموع تعداد 2350 مخزن (کارتن پلاست )مخصوص کاغذ باطله به ادارات ، سازمان ها و نهادهاي دولتي و خصوصي و مدارس تحويل شده است به طور يکه ماهانه حدودا  140تن کاغذ و کارتن از سطح شهرجمع آوري مي گردد.

منتظري در ادامه خاطر نشان کرد:با پيگيريهاي انجام شده و همكاري مطلوب مراكز  فوق ، مقدار كاغذهاي باطله جمع آوري شده در 8 ماه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزايش داشته است .

وي تصريح کرد: طرحهاي ديگري نيز در دست تهيه و اقدام است كه بواسطه آن مي توان اكثر كاغذ باطله ها و كارتن و مقواهاي موجود در سطح شهر، مدارس و ادارات را جمع آوري نمود كه از اين طرح ها مي توان به طرح كلبه بازيافت در مدارس، طرح استفاده از مخازن بازيافت كاغذ در در كنار دكه هاي روزنامه فروشي  و ... اشاره كرد .

وي در پايان خاطر نشان کرد:در برقراري سيستم‌ها و روش‌هاي جمع‌آوري پسماندهاي خشک، سعي بر آن است که گزينه‌هاي مختلفي انديشيده شود تا با پوشش مناسب،حجم پسماند هاي خشک قابل بازيافت به حداکثر برسد. در همين راستا در بخش جمع‌آوري پسماند خشک در جهت جلب حداکثري مردم ،از اوايل  آذر ماه سال جاري مخازن جمع آوري پسماند خشک به صورت پايلوت در برخي از معابر سطح شهر نصب خواهد شد، اميد است شهروندان با مشارکت هر چه بيشتر در امر جداسازي پسماند خشک از تر ما را در اجراي هر چه بهتر اين طرح ياري رسانند و با مراقبت  و استفاده بهينه از اين مخازن ،مشوق ما در اجراي گسترده اين طرح در تمامي معابر شهر باشند.

 

 

تصاویر مرتبط