دوشنبه ۱۳۹۴/۰۹/۱۶

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

مانور آمادگي شهرداري قزوين براي انجام عمليات برف‌روبي اجرا شد

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت:همزمان با بارش برف، مانور ماشين‌آلات و تجهيزات ستاد برف‌روبي شهرداري قزوين با هدف افزايش همکاري و تعامل سازمان‌هاي خدماتي و عمراني شهرداري برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري افزود: عصر روز يکشنبه مانور ماشين‌آلات و تجهيزات ستاد برف‌روبي شهرداري قزوين با حضور اعضاء شوراي اسلامي شهر، معاون خدمات شهري و مديرعامل سازمان‌هاي مديريت پسماند و عمران شهرداري برگزار شد.

وي بيان کرد: مانور ستاد مديريت عمليات زمستاني به منظور ارزيابي تجهيزات و آمادگي نيروهاي خدمات‌رسان و برنامه‌ريزي اقدامات زمستاني شهرداري برگزار شد.

در اين مراسم مديرعامل سازمان مديريت پسماند با اشاره به تامين تجهيزات و امکانات مورد نياز در زمستان امسال اظهار کرد: اکنون طبق آناليزي که از سوي ستاد اجرايي سازمان مديريت پسماند صورت گرفته است، ميزان ماشين‌هاي مورد نياز استخراج و با مشارکت سازمان عمران در اختيار ستاد برفروبي سازمان مديريت پسماند قرار گرفته است.

منتظري در حاشيه برگزاري اين مانور اظهار کرد: با ورود به فصل سرما و نزول بارش‌ها و بروز برخي از مشکلات در سطح شهر تمامي تمهيدات لازم براي ارائه خدمات به مردم انديشيده شده است و اميد واريم امسال  با ياري خداوند و پيش‌بيني‌هايي که انجام داده‌ايم مشکلي براي ارائه خدمات در فصل زمستان وجود نداشته باشد.

وي افزود: تمامي امكانات و تجهيزات  ماشين آلات مورد نياز  شامل 15 دستگاه کاميون برفروب، 4 دستگاه گريدر، 4 دستگاه لودر،4 دستگاه نمک پاش مکانيزه ،4 دستگاه باب کت  و... در آماده باش کامل قرار دارد و همچنين 1200 تن شن مخصوص يخ زدايي، و 15000 کيسه شن مخصوص يخ زدايي  آماده سازي شده است.

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در ادامه از نصب 120 مخزن شن مخصوص يخ زدايي در معابر سطح شهر خبر داد و درباره شارژ اين مخازن گفت: اين مخازن به طور مداوم شارژ مي‌شوند تا شهروندان در مواقع ضروري از آنها استفاده كنند.

وي از شهروندان خواست از اين بسته‌هاي شن داخل منزل استفاده نكنند چرا كه اين بسته هاي شن مخصوص يخ زدايي صرفا جهت معابر در نظر گرفته شده است و براي منازل مناسب نيست.

بازگشايي و نمک پاشي تمام معابر اصلي شهر در ساعات اوليه شب

منتظري درباره بازگشايي و برفروبي معابر اعلام کرد: با توجه به ادامه بارش سنگين برف از صبح ديروز و ادامه بارش تا پاسي از شب ، کارکنان خدمات شهري سازمان مديريت پسماند با استفاده از تجهيزات و ماشين آلات ذکر شده  و با بهره گيري از تمامي امكانات موجود به انجام عمليات برفروبي و نمك پاشي معابر سطح شهر پرداختند.

وي در ادامه  از نمک پاشي و برف روبي مسير هاي اصلي شهر در چند ساعت اوليه بارش برف خبر داد و افزود: عمليات شن پاشي و بازگشايي معابر اصلي شهر از همان آغاز بارش برف شروع شد ولي با توجه به برودت و سرماي بيش از حد هوا و عدم تردد خودروها  و عابرين در ساعات اوليه صبح در معابر، آب شدن يخ ها با تاخير انجام شد.

منتظري  با اشاره به حضور کامل عوامل اجرايي در سطح شهر گفت: با توجه به بارش برف در طي اين ايام ، تمامي مديران و نيروهاي ستادي و اجرايي سازمان مديريت پسماند به صورت 24 ساعته به منظور تسهيل در تردد شهروندان، به صورت آماده باش در سطح شهر حضور خواهند داشت.

اين مسئول در ادامه خاطر نشان کرد در عمليات برفروبي ديشب و امروز صبح  450 نفر نيروي انساني، 15 دستگاه کاميون برفروب، 4 دستگاه خودرو شن پاش مکانيزه بکارگيري و 120 تن شن مخصوص يخ زدايي نيز مورد استفاده قرار گرفت.

وي در ادامه به توزيع 3 تن برنج خشک نذري توسط يکي از خيرين شهر  بين پاکبانان در اين روز خبر داد و تصريح کرد : يکي از شهروندان خير که هرساله در 28 صفر غذاي پخته شده در اختيار شهروندان قرار مي داد امسال با حرکتي شايسته 3 تن برنج خشک را در ميان پاکبانان سازمان مديريت پسماند توزيع کرد، اميدواريم اين فرهنگ در سطح شهر نهادينه گردد.

منتظري  در پايان خواستار همکاري بيشتر شهروندان با عوامل اجرايي سازمان شد و اضافه کرد: شهروندان در هنگام بارش برف از پارک خودروهاي خود در حاشيه معابر خودداري کنند تا عبور و مرور وسايل برف روب آسان شود و در چنين مواقع  با خودروهاي شخصي کمتري تردد کرده و معابر را در اختيار ماشين‌آلات عملياتي قرار دهند،  تا عوامل سازمان  در کوتاه‌ترين زمان اقدامات پاکسازي معابر را انجام دهند تا خودروها در وضعيت بهتري در سطح شهر تردد کنند.

وي همچنين گفت: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل موارد را از طريق سامانه 137  و شماره تلفن هاي 33327565 و 33245070 به سازمان  اعلام کنند تا اقدام لازم صورت گيرد.

 

تصاویر مرتبط