دوشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۰۷

به ميزباني معاونت خدمات شهري شهرداري قزوين؛

دومين جلسه مديريت بحران شهرداري قزوين برگزار شد

با توجه به دستورالعمل ستاد مديريت بحران کشور دومين جلسه مديريت بحران شهرداري به منظور بررسي عملکرد کارگروه‌ها و برنامه‌ريزي اجرايي در سطح عالي و افزايش سطح خدمات رساني در بروز بحران ها و نيز ايجاد هماهنگي با ساير دستگاه‌هاي مديريتي و اجرايي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي معاونت خدمات شهري شهرداري قزوين؛ حميدرضا الموتي، معاون خدمات شهري شهرداري قزوين در اين جلسه به شرح خلاصه اي از اقدامات و برنامه هاي پيشگيرانه شهرداري درباره مديريت بحران به همراه نتايج مانور بحران شهرداري پرداخت و گفت: 15 دستگاه کاميون با نصب تيغه، 4 دستگاه گريدر برف روب، 3 دستگاه نمک پاش و چندين دستگاه باب کت در سازمان عمران شهرداري قزوين مستقر هستند تا در مواقع بحراني بتوان از آن‎ها استفاده کرد و نيز 5 دستگاه گريدر از بخش خصوصي به صورت آماده باش براي مواقع اضطراري تهيه شده است.

الموتي افزود: به دليل مخاطرات زيست محيطي که استفاده از ماسه و نمک به وجود مي آورد و احتمال خشکيدگي درختان فضاي سبز و باغ ها به لحاظ افزايش شوري روان آب هاي حاصل از ذوب برف در هنگام بارش برف تا جايي که امکان دارد از نمک و ماسه در خيابان ها  استفاده نمي شود مگر در مواقع خاص  و در مناطقي که خيابان هاي آن داراي شيب زيادي باشند مانند خيابان پونک که در هنگام بارش برف در چند هفته گذشته از ماسه استفاده شد تا مشکلاتي براي شهروندان به وجود نيايد.

در ادامه جلسه روساي کارگروه‌هاي مهار سيل و روان آب هاي سطحي، آتش نشاني و ايمني، اطلاع رساني و هشدار ستاد مديريت بحران گزارش هاي جامعي از برگزاري جلسات و اقدامات و هماهنگي هاي به عمل آماده ارائه کردند.

ابوالفضل ذوالقدر، رئيس کارگروه آتش نشاني و ايمني در اين جلسه گفت: در سال‌هاي اخير بيشترين حادثه‌هاي شهري، حوادث مربوط به آسانسور بوده است.

وي افزود: با توجه به روند تکامل فن آوري در راستاي زندگي امروزي استفاده از آسانسور در هر مکاني لازم و ضروري است ولي اگر نکات ايمني رعايت نشود حوادث و مخاطراتي را به همراه دارد.

ذوالقدر ادامه داد: وقوع 84 حادثه آسانسور در مدت 6 ماه اخير در شهر قزوين آمار نگران کننده‌اي مي باشد که بر همين اساس طبق نظر شهردار و رياست شوراي اسلامي شهر مقرر شد راه‌کار هاي علمي و عملي و اجرايي از طريق کارگروه آتش نشاني و خدمات ايمني در جلسه بعدي ستاد بحران آماده و ارائه شود  و بررسي جامع و کاملي در اين رابطه صورت گيرد تا از لحاظ ايمني ساخت، نصب و خدمات پشتيباني آسانسور پس از بهره برداري به صورت دوره اي توسط دستگا هاي ذي ربط صورت گيرد .

در ادامه منتظري، رئيس کار گروه مهارسيل و روان آب هاي سطحي بيان کرد: در مواقع بحراني يعني در شرايطي که ميزان بارش از مقداري بيشتر شود نيروهاي سازمان پسماند در سطح شهر گشت و کنترل دارند تا در سريعترين زمان ممکن خدمات رساني خوبي به مردم ارائه دهند.

رضايي قلعه، مشاور شهردار در حوزه جمع‌آوري پروژه آب‌هاي سطحي نيز در ادامه شرح کاملي از مطالعات جمع آوري آب‌هاي سطحي و طرح‎هاي پايش به همراه فن آوري‌هاي نوين ارائه داد و اعلام کرد بر اساس دوره بارندگي 5 ساله 157 کيلومتر از انهار از مجموعه حدود 400کيلومتر از انهار موجود نياز به اصلاح دارد.

 وي گفت: نتيجه تحقيقات نشان مي دهد 52/74 درصد آب راه‌هاي سطح شهر بايد در 10 سال آينده مورد بازنگري قرار گيرد ضمن اينکه 17 درصد شهر به دليل شيب کم با استفاده از چاه جاذب روان آب هارا دفع مي کند.

منجم، رئيس کارگروه اطلاع رساني و هشدار مديريت بحران نيز از برگزاري جلسه کارگروه با حضور اعضاي خارج از شهرداري ازجمله نماينده اداره کل هواشناسي خبر داد و عنوان کرد: اداره کل هواشناسي پيش بيني يک ساله آب و هواي شهر قزوين را ارائه داد تا ارگان هاي ذيربط آمادگي لازم را  در مواقع بحراني داشته باشند و همچنين شهروندان مي توانند براي اطلاع از وضعيت هوا به سامانه 137 مراجعه کنند و نيز اطلاع رساني از طريق جرايد و صداي سيماي استان به شهروندان  صورت خواهد گرفت.

منجم افزود: با هدف پوشش کامل از اطلاعات در خصوص حوادث و بحران هاي پيش رو و اقدامات شهرداري يک کانال تلگرامي توسط روابط عمومي شهرداري قزوين ايجاد شده است.

بابک محمدي، دبير ستاد مديريت بحران در پايان افزود: اهداف کارگروه‌ها، ستاد مديريت بحران و مجموعه شهرداري ارائه بهترين کيفيت زيستي و خدمات شهري براي شهروندان مي باشد که اميدواريم با برنامه ريزي و پيش بيني هاي صورت گرفته در برابر وقوع هر نوع پديده جوي و بحران آفرين آماده باشيم  زيرا آمادگي کامل نيروهاي شهرداري باعث دلگرمي شهروندان خواهد بود.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط