شنبه ۱۳۹۴/۱۲/۰۸

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

جدا‌سازي پسماند در مبدأ موجب تسهيل پردازش آن مي‌شود

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: جدا‌سازي پسماند در مبدأ را کاري آسان، ارزشمند و اقتصادي دانست و يادآور شد: اين امر سبب سهولت پردازش و جداسازي پسماند در مقصد نيز مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ مجتبي منتظري ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان قزوين اظهار کرد: آموزش، فرهنگ‌سازي و بنيادي کردن باورهاي صحيح زيست محيطي يکي از مهم‌ترين اصول براي ارتقا شاخص‌هاي زيست محيطي از جمله داشتن زمين پاک و عاري از هرگونه آلودگي است و در همين راستا سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين برنامه‌هاي ويژه‌اي را در نمايشگاه جامع سلامت به اجرا گذاشت.

وي افزود: با توجه به اهميت موضوع تفکيک زباله از مبدأ کارگاه‌هاي آموزشي با محور فرهنگ‌سازي مديريت صحيح بر پسماندها ،بازي‌هاي آموزشي، ساخت کاردستي با دورريختني‌ها و غيره در غرفه سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين برگزار شد.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين ادامه داد: اين نمايشگاه به مدت پنج روز در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي استان قزوين برگزار شد و اين سازمان ميزبان همشهريان، مهمانان و علاقمندان بود.

منتظري در ادامه به حضور گسترده کارشناسان مرکز آموزش سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در نمايشگاه جامع سلامت اشاره کرد و گفت: ارائه محصولات زيست‌محيطي از قبيل کيسه‌هاي ويژه جمع‌آوري پسماند در خودرو، کيسه‌هاي پارچه‌اي و همچنين آموزش و فرهنگ‌سازي در راستاي اهداف سلامت‌محور و محيط‌زيستي اين سازمان با ياري آموزش‌گران تحت نظارت سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين، معرفي گروه‌هاي مردمي دوستدار محيط زيست و جلب همکاري ساير شهروندان از جمله برنامه‌هاي اين سازمان در نمايشگاه جامع سلامت بود.

اين مسئول بيان کرد: در نمايشگاه جامع سلامت، فضايي نيز به مرکز نگهداري حيوانات ناقل در مجتمع محمد‌آباد و خدماتي که سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در اين رابطه ارائه مي‌دهد، اختصاص داده شد.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خاطرنشان کرد: در روز افتتاح نمايشگاه جامع سلامت وزير بهداشت از غرفه اين سازمان بازديد کرد و گزارش کاملي از فعاليت سازمان در خصوص تفکيک در مبدأ، جمع‌آوري و دفن بهداشتي پسماند بيمارستاني و مرکز نگهداري از حيوانات ناقل به ايشان ارائه شد.

 

منتظري با تأکيد بر نقش و اهميت آموزش‌هاي زيست‌محيطي به کودکان عنوان کرد: گروه‌هاي دانش‌آموزي ضمن حضور و بازديد از غرفه سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين با هنرهاي بازيافتي و ساخت کاردستي با دورريختني‌ها آشنا شدند و از برنامه‌هاي آموزشي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در زمينه حفظ محيط زيست مانند مديريت صحيح بر پسماندها بهر‌ه‌مند شدند.

وي مطرح کرد: برپايي کارگاه‌هاي آموزشي ساخت کاردستي از مواد دورريز، برگزاري مسابقه و اهداي جوايز نفيس به برندگان و اجراي نمايش زنده با مضمون تفکيک پسماند در مبدأ از ديگر برنامه‌هاي غرفه سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در نمايشگاه جامع سلامت بود.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين اضافه کرد: در نمايشگاه جامع سلامت، اين سازمان ضمن حضور فعال، راهکارهاي پيشنهادي شهروندان در خصوص اجراي بهينه تفکيک پسماند در مبدأ و نظرات ايشان در اين زمينه را جمع‌آوري کرد.

منتظري با تأکيد بر اهميت تبليغات گسترده سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در راستاي ارتقا فرهنگ شهروندان در زمينه مديريت مطلوب پسماند تشريح کرد: حضور در اجتماعات مردمي و مناسبت‌هاي مختلف از قبيل مدارس، مساجد، فرهنگسراها، نمايشگاه‌ها، هيئت‌هاي مذهبي و غيره ضمن جلب مشارکت شهروندان سبب نهادينه شدن فرهنگ تفکيک پسماند در مبدأ در بين شهروندان مي‌شود.

اين مسئول ضمن اظهار خشنودي از همکاري گروه‌هاي مردمي با برنامه‌هاي زيست‌محيطي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: در نمايشگاه جامع سلامت گروه‌هاي مردم نهاد فعاليت‌هاي ويژه‌اي در خصوص حفاظت از محيط زيست داشتند که جاي تقدير است.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين جدا‌سازي پسماند در مبدأ را کاري آسان، ارزشمند و اقتصادي دانست و يادآور شد: علاوه بر اينکه سود زيست‌محيطي و حتي منفعت اقتصادي آن به همگان خواهد رسيد، سبب سهولت پردازش و جداسازي پسماند در مقصد نيز مي‌شود.

گفتني است، اختتاميه نمايشگاه جامع سلامت 8 اسفند ماه جاري است.

 

تصاویر مرتبط