شنبه ۱۳۹۴/۱۲/۲۲

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

آغاز طرح استقبال از بهار در قزوين

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در آستانه سال جديد و در راستاي نهادينه کردن فرهنگ شهري و با رويکرد شهروند مداري و ارتقاي سطح خدمات رساني به شهروندان و مسافرين اقدام به اجراي طرح استقبال از بهار د.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري با اشاره به برنامه‌هاي سازمان مديريت پسماند در طرح استقبال از بهار افزود: به مانند سال‌هاي گذشته پاکسازي و نظافت ويژه شهر يکي از مهم‌ترين ماموريت‌هاي سازمان مديريت پسماند در طرح استقبال از بهار است به‌طوري‌که طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در نظر داريم شرايط و فضايي مناسب و در خور شهروندان و مسافرين نوروزي را در شهر فراهم آوريم.

وي افزود: در راستاي اجراي طرح استقبال از بهار، برنامه‌هايي همچون نظافت معابر، خيابان‌هاي اصلي، فرعي و محلات، شستشوي مخازن و معابر شهر ،پاکسازي المان شهري،جمع آوري نخاله هاي تخليه شده در معابر،شستشوي انهار و کانالهاي سطح شهر ،پاکسازي پوستر هاي نصب شده بر ديوار ها،ساماندهي وبرخورد ويژه و قانوني با زباله گرد ها ،تخليه مخازن زباله سه بار در شبانه روز، تخليه و جمع آوري مخازن تفکيک در منازل و معابرو... در دستور کار قرار گرفته است.

منتظري با اشاره به افزايش پسماندهاي خشک و‌ تر و در روز هاي پاياني سال گفت: افزايش حجم زباله‌هاي شهر به 700 تن در روزهاي پاياني سال باعث مي‌شود تا سازمان مديريت پسماند براي پاکيزه کردن شهر از اين دور ريختني‌ها کليه نيروهاي اجرايي خود را به حالت آماده باش درآورد .

وي اضافه کرد يکي ديگر از خدمات سازمان دربرنامه استقبال از بهار ،طرح جمع آوري زباله هاي حجيم مي باشد که هر ساله سازمان در اسفند ماه به اجرا مي گذارد . شهروندان و همشهرياني که پسماند حجيم دارند قبل از انتقال و خارج نمودن از منزل ميتوانند با شماره تلفن 33327565 و يا 33245070 تماس بگيرند تا زباله حجيم آنها از درب منزل و به صورت رايگان حمل شود.

توزيع 10 هزار کيسه زباله پارچه اي در روز 13 فروردين در پارک‌ها ،تفرجگاه‌ها و مبادي شهر ، تخليه و جمع آوري پسماند خشک مخازن دوقلو و مخازن تحويل شده به شهروندان درطرح تفکيک زباله از منازل ،يکي ديگراز مهم‌ترين برنامه‌هاي اين سازمان در طرح استقبال از سال جديد محسوب مي‌شود. اين در حالي است که سازمان مديريت پسماند در اسفند ماه به صورت شبانه‌روزي اقدام به جمع‌آوري زباله‌ها و پسماندهاي حجيم مي‌کند.

وي همچنين از نصب مخازن مکانيزه نو و لايروبي کانال‌هاي دفع آب‌هاي سطحي خبر داد و بيان داشت: پاکسازي ورودي و خروجي شهر، جمع‌آوري و ساماندهي خاک و نخاله‌هاي رها شده توسط شهروندان ازديگر برنامه‌هاي سازمان مديريت پسماند در اين طرح است.

وي خاطرنشان کرد: اجراي اين طرح با حضور و نظارت مستمر حوزه اجرايي سازمان و و  کنترل دقيق مسئولان ايستگاه هاي ششگانه وتوسط 6 ستاد استقبال از بهار شامل 420 نفر نيروي انساني  به همراه خودروهاي مکانيزه انجام ميگيرد.

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خواستار همکاري، همياري و احساس مسئوليت شهروندان در قبال مسائل شهري شد و گفت: اين تعامل و همکاري بين شهروندان و سازمان مديريت  پسماند مي‌تواند گامي موثر در آباداني هر چه بهتر سطح شهر شود.

وي با بيان اينکه در روزهاي پاياني سال به سر مي‌بريم و معمولا حجم زباله‌ها در اين ايام دو برابر روزهاي عادي افزايش مي يابد، گفت: شهروندان مي توانند با تفکيک پسماند خشک در مبدا در منازل خود و جمع‌آوري جداگانه زباله‌هاي تر و خشک در کاهش حجم زباله‌ها در روزهاي پاياني سال تاثير گذار باشند.

تصاویر مرتبط