شنبه ۱۳۹۵/۰۱/۱۴

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

توزيع بيش از 10هزار کيسه زباله پارچه‌اي در روز انس با طبيعت در قزوين

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: بيش از 10 هزار کيسه پارچه‌اي ويژه جمع‌آوري زباله در روز سيزدهم فروردين بين شهروندان و مسافران نوروزي توزيع شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري  با تبريک سال نو، بهار پرطراوت طبيعت را نشانه قدرت لايزال الهي و تجديد حيات طبيعت دانست و گفت: به منظور جلوگيري از تخريب طبيعت و خفاظت از محيط زيست، در روز انس با طبيعت در مبادي ورودي و خروجي شهر، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها بيش از ده هزار کيسه زباله پارچه اي توزيع شد.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند با اشاره به نقش موثر گروه‌هاي مردمي در حفاظت از محيط زيست خاطر نشان کرد: 20 پايگاه توزيع در مبادي ورودي و خروجي شهر، پارکها و تفرجگاه ها از اولين ساعات صبح سيزدهم فروردين کيسه هاي پارچه اي ويژه جمع آوري زباله را بين شهروندان و مسافران نوروزي توزيع کردند.

وي تصريح کرد: در روز 13 فروردين، روز طبيعت، کليه پارک‌ها و بوستان هاي شهر، تفرجگاه ها و کليه اماکن رفاهي، تفريحي و سياحتي شهر قزوين پذيراي شهروندان دوستدار طبيعت و ميهمانان نوروزي بودند که با وجود توزيع کيسه مخصوص جمع آوري زباله باز هم شاهد تخليه پسماند  دربرخي معابر سطح شهر بوديم.

منتظري با تاکيد بر لزوم تغيير سبک زندگي شهروندان و هدايت آن به سمت مصرف بهينه ، خريد به اندازه لزوم، پرهيز از اسراف و تفکيک پسماند در مبدا اظهار کرد: به طور حتم تعامل و مشارکت شهروندان ما را به اهداف تعيين شده نزديک خواهد ساخت.

منتظري در پايان با بيان اينکه توليد زباله يکي از مهمترين معضلات روز انس با طبيعت است، اعلام کرد: ايرانيان در سيزدهمين روز از ماه فروردين با حضور در طبيعت ، نوروز را به پايان مي‌‌‏رسانند، اين روز بيش از هر زمان ديگري طبيعت در معرض آسيب قرار مي‌‌‏گيرد هر ساله در اين روز حجم زباله به دخصوص در حريم شهر، پارک ها و تفرجگاه ها افزايش قابل توجهي دارد، امسال نيز بعد از پايان مراسم سيزدهم فروردين و بازگشت شهروندان از دامان طبيعت، کليه پسماند و زباله توليد شده از شهر و حريم آن جمع آوري و به مجتمع محمد آباد منتقل شد.

وي اضافه کرد: مي‌توان با رعايت نکاتي ساده در روز طبيعت از ايجاد آلودگي بيشتر در محيط جلوگيري کرد و اولين قدم همراه داشتن کيسه‌‌‏هاي مخصوص جمع آوري زباله است تا زباله‌‌‏ را در طبيعت و محيط زيست رها نکنيم. خوب است بتوانيم اين سنت کهن ايراني را با پاکي و به دور از آلودگي محيط زيست زنده نگاه داريم.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط