شنبه ۱۳۹۵/۰۱/۲۱

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

توليد و دفن روزانه بيش از 4 هزار تن پسماند ساختماني در قزوين

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: روزانه به طور ميانگين 4 هزار و 770 تن پسماند عمراني و ساختماني در شهر قزوين توليد و دفن شده است.

فارس: مجتبي منتظري با بيان اينکه در سال گذشته يک ميليون و 718 هزار تن پسماند عمراني و ساختماني در جايگاه تعيين شده دفن شد، اظهار کرد: به عبارتي روزانه به طور ميانگين 4 هزار و 770 تن پسماند عمراني و ساختماني در شهر توليد و دفن شده است.

وي يکي از علل تخليه نخاله ساختماني در حاشيه جاده‌ها را تعجيل رانندگان کاميون در حمل و تخليه نخاله ساختماني عنوان کرد و گفت: رانندگان کاميون براي بيشتر شدن تعداد دفعات تخليه نخاله اقدام به تخليه در حاشيه شهرها و جاده‌ها مي‌کنند.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين بيان کرد: اين سازمان براي دفن پسماندهاي ساختماني نسبت به انتخاب محل‌هاي مناسب براي دفن، اقدامات گسترده‌اي را انجام داده است.

منتظري عنوان کرد: اکنون تنها سايت فعال شهر قزوين، سايت ناصرآباد واقع در اتوبان قزوين ـ زنجان بعد از پمپ بنزين دوقلوها ابتداي شهرک ناصرآباد است که عمليات دفن پسماندها در آن به صورت علمي و کارشناسي صورت مي‌گيرد.

اين مسئول خاطرنشان کرد: افرادي که در مکان‌هاي ممنوع نخاله تخليه مي‌کنند طبق قانون مديريت پسماند متخلف محسوب شده و با آن‌ها برخورد قانوني مي‌شود.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين بر نقش سازنده شهروندان در جلوگيري از تخليه غيرقانوني نخاله ساختماني اشاره و مطرح کرد: لازمه حل مشکل مشارکت حداکثري مردم است.

منتظري تصريح کرد: فرهنگ شهروندي ايجاب مي‌کند مردم تابلوها و اعلانات هشداري را رعايت کرده و از تخليه پسماند عمراني و ساختماني در مکان‌هاي غيرمجاز جداً خودداري کنند.

وي بر لزوم برخورد با تخليه غيرقانوني نخاله ساختماني اشاره و تأکيد کرد: تمام مردم و مسئولان بايد به رعايت قانون تمکين کنند؛ چراکه با رعايت قوانين بيشتر مشکلات اعم از مشکلات ناشي از تخليه نخاله‌هاي ساختماني حل مي‌شود.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين اضافه کرد: اميد است با تلاش و ارائه روش‌هاي نوين بازيافت و مشارکت هرچه بيشتر شهروندان در آينده شاهد تحول اساسي در رفع مشکلات ناشي از پسماند ساختماني باشيم.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط