شنبه ۱۳۹۵/۰۱/۲۱

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين مطرح کرد؛

برخورد قانوني با متخلفان تخليه نخاله‌هاي ساختماني در قزوين

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: طبق قانون مديريت پسماند افرادي که در مکان‌هاي ممنوع، نخاله تخليه مي‌کنند، متخلف محسوب شده و طبق قانون با آن‌ها برخورد مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري با هشدار به تمام متخلفان و تخليه‌کنندگان پسماند ساختماني در مکان‌هاي غيرمجاز اظهار کرد: با افرادي که برخلاف قانون مديريت پسماند اقدام به تخليه نخاله چه در محدوده شهري و چه در حاشيه جاده کرده و موجب مخدوش شدن منظر شهري شوند، قاطعانه برخورد مي‌شود.

وي ادامه داد: با پيشرفت روزافزون، رشد جمعيت و توسعه جوامع بشري نياز به ساخت و ساز و توسعه اماکن افزايش مي‌يابد که اين امر موجب افزايش چشمگير توليد نخاله ساختماني شهري مي‌شود و با عدم رعايت قوانين مربوطه مشکلات تخليه غيرقانوني نخاله ساختماني در حاشيه برخي معابر ايجاد مي‌شود.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين اضافه کرد: اين سازمان براي حل معضل تخليه غيرمجاز خاک و نخاله و ضايعات ساختماني با تدوين طرح ساماندهي آن و تشکيل ستاد ساماندهي پسماندهاي ساختماني، ضمن بررسي و در اختيار گرفتن گودهاي مناسب به انحاء مختلف نسبت به اطلاع‌رساني گسترده در خصوص محل تخليه ضايعات ساختماني به شهروندان و اتحاديه‌هاي مرتبط با موضوع اقدام کرد.

منتظري مطرح کرد: متأسفانه گاهي مشاهده مي‌شود برخي راننده‌هاي خودروهاي حمل ضايعات عمراني و ساختماني با بي‌توجهي به اين امر نسبت به تخليه آن در حاشيه کمربندي‌ها، معابر کم تردد و در مجارت پل‌ها و زير گذرهاي شهري اقدام مي‌کنند.

اين مسئول تصريح کرد: تمام خودروهايي که در زمينه حمل پسماندهاي ساختماني فعاليت مي‌کنند بايد پس از مراجعه به دفتر ستاد ساماندهي پسماندهاي ساختماني و ارائه مدارک نسبت به أخذ مجوز فعاليت و صدور کارت تردد اقدام کنند.

* جلوگيري از تخليه غيرمجاز نخاله‌هاي ساختماني در معابر قزوين

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين با بيان اينکه اين سازمان براي کنترل شبانه‌روزي خاک‌برداري‌هاي سطح شهر قزوين و جلوگيري از تخليه غيرمجاز نخاله‌هاي ساختماني در معابر و حريم اين شهر، تعداد 6 اکيپ به صورت 2 شيفت در اختيار دارد.

منتظري عنوان کرد: هرگاه ماشين‌آلات خاک‌برداري و حمل خاک و نخاله اقدام به تخلف و تخليه در محل‌هاي غيرمجاز کند، گشت‌هاي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين با کمک مأموران انتظامي و ضابطان قضايي بر اساس مصوبات و قوانين جاري مانند مواد 16 و 20 قانون مديريت پسماندها براي اعمال قوانين و برخورد با متخلفان و معرفي آن‌ها به مراجع قضايي اقدام مي‌کنند.

وي ادامه داد: بر اساس ماده 20 قانون مديريت پسماندها، خودروهاي تخليه‌کننده در اماکن غيرمجاز علاوه بر مجازات‌هاي ذکر شده در قانون، به يک تا 10 هفته توقيف محکوم مي‌شوند.

 

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خاطرنشان کرد: در همين راستا تعداد 618 پرونده در سال گذشته براي متخلفان در اين حوزه تشکيل و 510 کارت تردد صادر، 540 مجوز خاک‌برداري صادر، 5 پرونده نيز به مراجع قضايي ارجاع شد.

منتظري با بيان اينکه يکي از مهمترين اولويت‌ها و اقدامات سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين کاهش آثار مخرب زيست‌محيطي است، تأکيد کرد: شهروندان قزويني با رعايت و حفظ پويايي شهري در راستاي زيبايي اين شهر تلاش کنند.

اين مسئول يادآور شد: شکوفايي اقتصادي و ارتقا فرهنگ شهرنشيني در راستاي کاهش آثار مخرب زيست‌محيطي محقق شده و موجب جلوگيري از هدر رفتن سرمايه‌هاي ملي مي‌شود.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين بيان کرد: اميد است با تعامل دستگاه‌هاي اجرايي و مسئولان استاني بتوانيم در راستاي دفع نخاله‌هاي ساختماني و داشتن شهري سالم گام‌هاي مؤثري برداريم.

 

تصاویر مرتبط