شنبه ۱۳۹۵/۰۱/۲۸

منتظري ، مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

آمادگي کامل شهرداري قزوين براي برطرف سازي آبگرفتگي هاي احتمالي

مجتبي منتظري ، مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت : نيروهاي خدمات رسان سازمان براي برطرف سازي آبگرفتگي هاي احتمالي معابر تا پايان بارش ها در آماده باش كامل هستند.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين ؛ منتظري بااشاره به اينکه  يکي از دغدغه هاي سازمان در سال هاي قبل جمع آوري و هدايت آبهاي سطحي در زمان بارش هاي شديد بوده است، افزود: با توجه به بارش باران در چند روز اخير  و بروز آبگرفتگي هاي احتمالي نيروهاي خدمات شهري سازمان در آماده باش کامل بوده تا هر گونه آبگرفتگي را در کمترين زمان ممکن برطرف سازي کنند.

وي افزود: به منظور شناسايي معابر و مکان هاي مشکل ساز در فصل بارندگي، با هدف کاهش مشکلات شهروندان اقدامات لازم صورت گرفته اميد واريم با استقرار تجهيزات مورد نظر در اين مکان ها و رفع مشکلات عمراني برخي از آنها ميزان آبگرفتگي در اين نقاط به حداقل برسد.

منتظري با بيان اينکه بخشي از مشکل طغيان انهار به دليل مسدود شدن مسير انهار است، اضافه کرد: بسياري از جوي ها و نهرهاي شهر به دليل عدم رعايت شهروندان و ريختن زباله قابليت خود را براي انتقال آب هاي جاري از دست داده و موجب آبگرفتگي در معابر مي شوند.

وي افزود: بعضي از نهرها و شبکه هاي فاضلاب و کانال‌هاي عبور آب که مربوط به چندين سال قبل است و بر اساس شرايط روز تغيير نکرده، گنجايش حجم بالاي بارش را نداشته و دچار آبگرفتگي مي شوند که اين موضوع نيز در حال پيگيري و چاره انديشي است.

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين با تاکيد بر اينکه در بعضي از معابر و کوچه ها با توجه به بارش شديد و حجم آب در نهرها دچار مشکل خواهيم شد، تصريح کرد: شهروندان هيچگونه نگراني در اين خصوص نداشته باشند چراکه نيروهاي خدماتي سازمان در آمادگي کامل بوده و در کمترين زمان ممکن آبگرفتگي ها رارفع خواهند کرد.

اين مسئول در ادامه تصريح کرد :يکي از نقاطي که دراکثر بارش ها  دچار آبگرفتگي ميشود زيرگذر پل ناصر آباد است که خارج از حوزه خدماتي شهرداري بوده ولي جهت رفاه حال شهروندان ساکن در اين محدوده سازمان و مجموعه شهرداري نسبت به برطرف سازي آبگرفتگي در اين پل و زير گذر اقدام مي کنند .

وي تاکيد کرد :مشکل اين زير گذر مي بايست توسط اداره راه چاره انديشي شود تا شهروندان ساکن در اين محدوده دائما در زمان بارش ها دچار مشکل نشوند.

منتظري يکي ديگر از عوامل اصلي آبگرفتگي در برخي معابر شهر را هدايت فاضلاب منازل مسکوني و واحد هاي تجاري به شبکه فاضلاب شهري دانست و خاطر نشان کرد: هدايت فاضلاب برخي از واحدهاي مسکوني و تجاري به شبکه فاضلاب شهري و عدم کشش آن، موجب خروج آب از منهول هاي شبکه فاضلاب شهري و افزايش حجم آبهاي سطحي و نهايتا آبگرفتگي در معابر مي گردد.

وي در ادامه از شهروندان خواست تا با رعايت مسائل ايمني در مواقعي که بارندگي ها به اين شکل وجود دارد حتي المقدور از تردد زياد و غير ضروري در سطح شهر خودداري کرده و در کنار نهرها و جويها از ريختن زباله جلوگيري كنند  و همکاري لازم را با عوامل اجرايي سازمان داشته باشند تا مشکلي ايجاد نشود.

 

تصاویر مرتبط