سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۳/۲۵

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

اجراي طرح طعمه‌گذاري موش‌ها در برخي از خيابان‌هاي شهر قزوين

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: در راستاي طرح طعمه گذاري، مبارزه و مقابله با جوندگان به خصوص موش‌ها، جوي‌ها و انهار خيابان‌هاي آيت اله کاشاني، بلوار ميرزا کوچک خان و سعدي طعمه‌گذاري شدند.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري افزود: در راستاي رفاه حال شهروندان و افزايش رضايت‌مندي آن‌ها و با توجه به ضرورتي که در شهر براي مبارزه و مقابله با جوندگان به خصوص موش‌ها ديده مي‌شد، تصميم بر آن گرفته شد که به صورت ضربتي عمليات کنترل حيوانات ناقل بيماري به خصوص موش آغاز شود.

وي ادامه داد: ضرورت اتلاف جانوران موذي و جوندگان مزاحم شهري سبب شد از سال گذشته طرح طعمه‌گذاري در انهار و کانال‌هاي شهر به خصوص مناطقي که به محل زندگي موش‌ها و ديگر جوندگان موذي تبديل شده است در  برنامه کاري قرار بگيرد.

وي افزود: از ابتداي طرح تاکنون در خيابان‌هاي امام(ره)، مولوي، شهيدمنتظري، خيام، شهرک مهديه و... طرح طعمه‌گذاري اجرايي شده است.

وي اضافه کرد: در همين راستا و با درخواست ساکنان و کسبه خيابان‌هاي آيت اله کاشاني، بلوار ميرزاکوچک خان و سعدي، جوي‌ها و منافذي که احتمال حضور موش‌ها در اين خيابان‌ها وجود داشت، طعمه‌گذاري شدند.

وي تصريح کرد: از آنجا که سموم ويژه اتلاف جوندگان براي انسان نيز خطر ناک مي‌باشد از شهروندان به خصوص بزرگسالان انتظار مي‌رود مراقبت‌هاي لازم را از کودکان به عمل آورده و از دست زدن و لمس کردن طعمه‌ها و لاشه حيوانات اتلاف شده به طوري جدي خودداري کنند.

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در ادامه افزود: به دليل وجود رودخانه‌هاي رو باز در شهر و نيز در بسياري از مواقع عدم رعايت بهداشت شهري از سوي کسبه، فروشگاه‌ها و ريختن زباله و پسماندهاي گوناگون در جوي‌ها، شاهد وجود جانوران و جوندگان موزي مثل موش در سطح شهر هستيم.

اين مسئول براي کنترل جمعيت موش‌هاي شهري از شهروندان خواستار شد: شهروندان زباله‌ها را در کيسه قرار دهند و در ساعت تعيين شده (9 شب) از خانه خارج کنند و در مخازن زباله قرار دهند و به اين ترتيب زباله مدت کمتري در محيط مي‌ماند و جوندگان و حشرات فرصتي براي استفاده از آن به دست نمي‌آورند.

وي در پايان ياد آوري کرد: در صورت مشاهده آثار وجود آلودگي‌هاي شديد موش در منطقه محل سکونت يا کار خود از طريق شماره 137 ما را مطلع سازيد تا براي انجام عمليات طعمه گذاري و اتلاف اين نوع جوندگان در شهر به شکل مطلوب و بدون اتلاف وقت و هزينه اضافي ناشي از عدم اطلاعات کافي، در مورد کانون هاي آلوده اقدام شود.

پايان پيام

تصاویر مرتبط