شنبه ۱۳۹۵/۰۳/۲۹

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

رودخانه دليچاي قزوين پاکسازي و لايروبي شد

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: رودخانه دليچاي و کالورت‎هاي پل فاز يک شهرک دانش از سوي اين سازمان‌ و سازمان عمران شهرداري قزوين بازگشايي و لايروبي شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري افزود: با توجه به مسدود شدن مسير رودخانه دليچاي و کالورت‌هاي فاز يک پل شهرک دانش بواسطه عمليات عمراني و راه‌سازي، بازگشايي و پاکسازي اين رودخانه در برنامه کاري قرار گرفت.

وي ادامه داد: همچنين به منظور جلوگيري از بروز حوادث غير مترقبه و جاري شدن سيل، و لزوم باز بودن مسير رودخانه براي هدايت آب‌هاي سطحي در مواقع بارندگي، عمليات لايروبي، بازگشايي و پاکسازي رودخانه دليچاي و پل فاز يک شهرک دانش در برنامه کاري قرار گرفت.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در ادامه افزود: در اين عمليات پاکسازي و بازگشايي که با مشارکت سازمان عمران شهرداري قزوين صورت گرفت يک دستگاه بيل مکانيکي، يک دستگاه باب کت، يک دستگاه لودر، 2 دستگاه خاور و 10 نفر نيروي انساني بکارگيري شدند.         

منتظري تصريح کرد: اين سازمان براي افزايش سطح بهداشت محيط  و پاکيزه نگه داشتن محيط شهري به ويژه شهروندان و ساکنان اطراف رودخانه‌ها، به صورت فصلي همه نخاله‌ها و ضايعات، پسماندهاي داخل رودخانه که چهره زشتي به شهر و محيط اطراف مي‌دهند و موجب مسدود شدن مسير رودخانه‌ها و کانال‌ها مي‌شوند را پاکسازي و بازگشايي مي‌کند.

اين مسئول از شهروندان خواست با توجه به موقعيت جغرافيايي و کوهپايه بودن منطقه  از ريختن نخاله ها و ضايعات ساختماني و پسماند خانگي در داخل رودخانه‌ها و کانال‌ها به طور جدي خودداري کنند تا در مواقع بارش موجب گرفتگي جريان آب نشوند.

وي در پايان يادآور شد: شهروندان مي‌توانند با همکاري و حفظ و حراست از رودخانه‌ها ما را در کاهش آلودگي‌هاي زيست محيطي رودخانه‌ها ياري کنند و آبگرفتگي داخل رودخانه را کاهش دهند و به طور طبيعي با ايجاد روان آب مطمئن در داخل رودخانه، آبگرفتگي در  شهر نيز که عمدتا به داخل رودخانه هدايت مي‌شوند، کاهش خواهند يافت.

پايان پيام

تصاویر مرتبط