دوشنبه ۱۳۹۵/۰۴/۲۱

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

توزيع 5 هزار کيسه پاچه اي در روز بدون پلاستيک در قزوين

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: همزمان با بيست و يکم تير ماه ،روز بدون نايلكس، اين سازمان 5 هزار كيسه پارچه اي را در شهر توزيع کرد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري فرهنگ سازي و جلب مشاركت شهروندان را از مهمترين اهداف اين اقدام برشمرد و خاطرنشان كرد: آموزش هاي گروهي، اجراي نمايش هاي خياباني،‌ توزيع بروشور و ارسال پيامك هاي مرتبط از جمله برنامه هايي است كه همزمان با روز بدون نايلكس در شهر انجام شد.

وي افزود: سعي داريم براي نهادينه کردن استفاده از کيسه‌هاي تجديدپذير گام‌هاي موثري را برداريم؛ بنابراين در همين راستا 5 هزار کيسه پارچه اي را در روز بدون پلاستيک از سوي  شرکت پيمانکاري  تحت نظارت سازمان مديريت پسماند در اجراي طرح تفکيک در مبداء، توزيع شد.

منتظري اضافه کرد: تغيير الگو و کاهش مصرف کيسه ها، ظروف و محصولات يکبار مصرف پلاستيکي و به جاي آنها استفاده از ظروف با پايه گياهي و نيز بازگشت به فرهنگ سنتي استفاده از ساک هاي پارچه اي براي خريد هاي روزانه و ظروف ملاميني و چيني، براي توزيع نذورات گام موثري در حفاظت از محيط زيست خواهد بود.

اين مسوول در ادامه با تاکيد بر لزوم استفاده از کيسه‌هاي تجديدپذير تاکيد کرد: سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين نهايت سعي خود را دارد که استفاده از کيسه هاي پلاستيکي را به حداقل برساند و الگوي نامناسب استفاده از کيسه‌هاي پلاستيکي را در ميان شهروندان تغيير دهد.

وي خاطر نشان کرد:هدف از نامگذاري روز 21 تيرماه به نام روز بدون نايلكس،ارتقاي آگاهي شهروندان در زمينه مضرات بهداشتي و محيط زيستي استفاده از كيسه هاي پلاستيكي بوده و اين در حالي است كه فرهنگ سازي و هشدار نسبت به مضرات ظروف پلاستيكي يك بار مصرف پليمري، موجب ترغيب شهروندان به استفاده از روش هاي جايگزين نظير استفاده از سبد خريد كالا، كيسه هاي پارچه اي وظروف ساخته شده از الياف گياهي است.

منتظري با اشاره به اينكه زباله‌هاي پلاستيكي هم اكنون يكي از معضلات جدي کشورهاي جهان به حساب مي‌آيد، گفت: به علت توليد انبوه و ارزاني كيسه پلاستيكي متاسفانه ميزان استفاده از آن در شهر بسيار افزايش پيدا كرده است. آمار نشان مي دهد كه كشور ما به علت اينكه توليد كننده پتروشيمي است جز كشورهاي پر مصرف دنيا از لحاظ كيسه‌هاي پلاستيكي به شمار مي آيد.

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در پايان تمامي شهروندان را به استفاده از کيسه هاي پارچه اي و تجديد پذير به جاي کيسه هاي پلاستيکي و نايلوني دعوت کرد و خواستار مشارکت همه جانبه براي حفاظت از محيط زيست شد.

پايان پيام

 

 

تصاویر مرتبط