یکشنبه ۱۳۹۵/۰۴/۲۷

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

طرح مبارزه با جانوران موذي رضايت شهروندان قزويني را به دنبال داشته است

مجتبي منتظري ، مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: نتايج بدست آمده از نظر سنجي هاي ميداني صورت گرفته درباره طرح مبارزه با جانوران موذي و ناقل بيماري، نشان دهنده ميزان موفقيت بالاي طرح و بيانگر رضايت نسبي شهروندان است.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري با بيان اين مطلب افزود: تامين حداکثري بهداشت محيط زيست و ضرورت اتلاف جانوران موذي سبب شد تا طرح مبارزه جدي با اين جانوران در برنامه کاري سازمان قرار گرفته و عمليات طعمه گذاري با قيد فوريت پس از شناسايي مناطق آلوده از سوي کارگران مجرب آغاز شود.

عضو هيات مديره سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين با اشاره به بيماري هاي مشترک بين انسان و حيوان افزود: با توجه به بررسي هاي صورت گرفته در مناطق شهري سه نوع موش، قهوه اي، سياه و خانگي شناسايي شده است که وجود هريک از اين جانداران مي‌تواند عامل بالقوه‌اي در شيوع انواع بيماري‌هاي ويروسي، انگلي و يا باکتريايي باشد.

وي تعداد طعمه‌هاي کار گذشته در اين طرح را از آغاز تاکنون بيش از 38هزار حبه عنوان کرد و گفت: اين طعمه ها به رنگ " سرخ " است و هيچ گونه آثار زيست محيطي به دنبال ندارد.

منتظري اجراي موفقيت تمامي طرح هاي سازمان را در گرو حمايت شهروندان دانست و تصريح کرد: از عموم شهروندان تقاضا مي شود تا با تخليه زباله هاي خود از مخازن تعبيه شده از سوي سازمان و رعايت نکات بهداشتي و استفاده از کيسه هاي مخصوص زباله ما را در اين مبارزه همراهي و ياري رسانند .

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در پايان تاکيد کرد: شهروندان مي‌توانند تا در صورت مشاهده جانوران موذي مراتب را از طريق سامانه 137شهرداري قزوين اطلاع رساني کرده تا ماموران مجرب اين سازمان با مراجعه به محل، عمليات طعمه گذاري را انجام دهند.

وي افزود: عمليات طعمه گذاري و مبارزه با جانوران موذي از مهرماه سال گذشته و بصورت پايلوت در برخي از خيابان ها و معابر شهري آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

پايان پيام

تصاویر مرتبط