شنبه ۱۳۹۵/۰۶/۰۶

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

بازديد اعضاي شوراياري هاي محلات شهر قزوين از مجتمع پردازش و دفن مهندسي – بهداشتي محمدآباد

با هدف آشنايي بيش تر با مراحل پردازش و دفن بهداشتي پسماندها ،اعضاي شوراياري هاي شهر قزوين از مجتمع پردازش و دفن مهندسي – بهداشتي محمدآباد بازديد کردند .

مهندس مجتبي منتظري ، مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در حاشيه اين بازديد گفت : روزانه بيش از 270تن انواع پسماند در شهر قزوين جمع آوري و به اين مجتمع ارسال مي گردد .

وي با اشاره به اين نکته که از اين ميزان پسماند تنها 14 درصد زباله خشک قابل بازيافت است ، تصريح کرد: 40درصد اين ميزان پسماند ، جهت فرايند توليد کود به سايت کمپوست ارسال و مابقي پسماندها در لندفيل اين سايت جهت دفن بهداشتي منتقل مي گردد .

منتظري با اشاره به نقش ارزنده مردم در کاهش توليد انواع پسماند افزود: آموزش هاي مستقيم و غير مستقيم در اين حوزه مي تواند کمک شايان توجهي در کاهش توليد انواع پسماند داشته باشد و بر اين اساس برگزاري تورهاي علمي جهت بازديد از مجتمع محمد آباد در دستور کار قرار گرفته است .

 مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: اين سازمان آمادگي دارد تا در قالب تورهاي علمي و آموزشي ، عموم همشهريان را با مراحل تفکيک و دفن انواع پسماند آشنا نمايد و در همين راستا ، پيش از اين نيز جمعي از زنان خانه دار که در قالب يک تشکل غير دولتي بيش ترين همکاري و مشارکت را در تفکيک انواع پسماند با اين سازمان داشته اند، از اين مجتمع بازديد کرده اند .

منتظري با اشاره به ميزان توليد بالاي انواع پسماندهاي عفوني و بيمارستاني گفت: اين نوع پسماندها پس از امحاء توسط بيمارستان ها ، توسط ناوگان پيمانکاران خدماتي سازمان به صورت ويزه به مجتمع محمدآباد انتقال و توسط کارشناسان اين حوزه در لندفيل بصورت جداگانه و با استفاده از مواد خاص دفن مي گردد .

وي درپايان در خصوص انتقال پسماندهاي عفوني از مراکز درماني گفت :اين پسماندها توسط بخش خصوصي و با استفاده از ماشين آلات مخصوص حمل و پس از هيدروکلاو و بي خطر سازي در مجتمع توسط دستگاه مخصوص پرک و پپرس شده ودر لندفيل و در محل ويژه دفن خواهدشد .

 

تصاویر مرتبط