یکشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۲۸

شايسته‌نيا، مدير روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

کارگاه آموزشي مديريت پسماند شهرداري قزوين در بوستان بانوان برگزار شد

با هدف ارتقا سطح دانش عموم مردم درباره معايب توليد انواع پسماندها و خطرات زيست محيطي و راه‌هاي کاهش توليد پسماندهاي خانگي، کارگاه آموزشي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در بوستان بانوان به مدت يک هفته برگزار شد.

آرش شايسته‎نيا، مدير روابط‌عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: جلب مشارکت شهروندان در تفکيک پسماندهاي تر و خشک از مبدا، ايجاد اشتغال، تغيير سبک زندگي و اصلاح الگوي مصرف  از ديگر اهداف برگزاري اين کارگاه آموزشي بود.

وي افزود: در اين دوره آموزشي، مادران و فرزندان آنان پس از کسب اطلاعات اوليه لازم وارد چهار ايستگاه خواهند شد، در ايستگاه اول بانوان با آشنايي با مباحث پايه زيست محيطي و اصلاح الگوي مصرف، به صورت عملي با مراحل تفکيک پسماندهاي تر و خشک آشنا شده و مجوز ورود به ايستگاه دوم را کسب مي‌کنند.

شايسته نيا ايستگاه دوم را ايستگاه پاسخگويي به سوالات آموزشي عنوان کرد و افزود: در اين ايستگاه داوطلبان با پاسخگويي به سوالاتي که پاسخ آن‌ها را در ايستگاه اول آموخته‌اند وارد ايستگاه سوم مي‌شوند و در اين ايستگاه مادران با کمک فرزندان خود در مدت زمان معيني  به نجات "دريا " خواهند پرداخت.

وي تصريح کرد: در ايستگاه چهارم کودکان پسماندهاي رها شده در دريا را که با کمک مادرانشان صيد کرده‌اند، به‌صورت تفکيک شده در يکي از مخازن مشخص شده از سوي سازمان مديريت پسماند که در محل تعبيه شده است، قرار داده و در نهايت با توجه به پسماندهاي صيد شده در دريا جايزه خود را دريافت مي کنند.

مدير روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در پايان با اعلام اين نکته که طراحي اين بازي در حوزه مديريت و برنامه ريزي سازمان صورت گرفته است، گفت: همزمان با شروع سال تحصيلي کارگاه‌هاي آموزشي خاص نونهالان در مهدهاي کودک و مراکز پيش دبستاني و مدارس ابتدايي برگزار و کتاب هاي آموزشي ويژه اين سنين به آن‌ها اهدا خواهد شد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط