دوشنبه ۱۳۹۵/۰۸/۱۰

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

سگ‌هاي بدون صاحب در قزوين، پس از عقيم سازي، پلاک‌گذاري و انگل‌تراپي رها مي‌شوند

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: ساماندهي سگ‌هاي بدون صاحب يکي از فعاليت‌ها و اقدامات اين سازمان است که با همکاري بخش خصوصي در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري با اشاره به زنده‌گيري و جمع‌آوري 126 قلاده سگ از شهر قزوين گفت: اين سگ‌ها پس از زنده‌گيري و جمع آوري براي نگهداري، انگل تراپي و عقيم سازي به کمپ "حامي" منتقل که پس از سير مراحل مورد نظر، به طور مجدد در محيط هاي شناسايي شده رها مي‌شوند.

وي با تاکيد بر اينکه مطابق قانون، معدوم‌سازي سگ‌هاي بدون صاحب ممنوع است، افزود: اين طرح از اواخر اسفندماه سال گذشته آغاز شده و همچنين ادامه خواهد داشت و شهروندان مي توانند با مشاهده محل تجمع اين دسته از سگ ها مراتب را به شماره 137 اطلاع رساني کرده تا همکاران اين بخش از سازمان مديريت پسماند پس از مراجعه نسبت به زنده گيري و انتقال آن ها به کمپ اقدام کنند.

منتظري با اشاره به صورتجلسه کارگروه پسماند استان و مجوز صادره از سوي اداره کل محيط زيست استان مبني بر رها سازي سگ هاي عقيم سازي شده در محيط گفت: در 6 ماه گذشته تمامي قلاده سگ هايي که از شهر و نواحي منفصل جمع آوري شده بودند ، پس از معاينات پزشکي و واکسيناسيون و عقيم سازي، پلاک کوبي شده و در محيط زنده اوليه رها گرديده اند.

وي در خاتمه با اشاره به اينکه تعدادي از سگ هاي جمع آوري شده به دليل آلودگي هاي خاص و بيماري هاي انگلي معدوم گرديده اند، افزود: تمام سگ هاي بدون صاحب رها شده در شهر بلافاصله پس از جمع آوري به کمپ منتقل و توسط دامپزشک معاينه مي گردند که در صورت شناسايي هرگونه آلودگي و يا بيماري قابل انتقال به روش "مرگ با ترحم" معدوم و با نظارت دامپزشک و با استفاده از مواد ضدعفوني کننده در سايت محمد آباد دفن مي‌شوند.

 

تصاویر مرتبط