چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۹/۰۳

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

طرح "کارگاه‌هاي آموزشي پسماند" در مدارس شهر قزوين اجرا مي‌شود

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين از اجراي طرح "کارگاه‌هاي آموزشي پسماند" در 60 مدرسه شهر قزوين و با مشارکت آموزش و پرورش استان قزوين خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري با اشاره به اجراي طرحهاي آموزشي در اين سازمان گفت: طرح "کارگاه‌هاي آموزشي پسماند" سال گذشته به صورت پايلوت در 30 مدرسه مقطع ابتدايي اجرا شد که بازخورد مطلوبي از سوي دانش‌آموزان، والدين و مربيان مدارس داشت.

وي افزود: اجراي طرح "کارگاه هاي آموزشي پسماند" با مشارکت آموزش و پرورش استان قزوين امسال در 60 مدرسه مقطع ابتدايي و سه پايه تحصيلي چهارم، پنجم و ششم آغاز و 6 ماه براي اتمام اين طرح در مدارس برآورده شده است.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين با اشاره به اينکه مرحله اجرايي اين طرح از سوي پيمانکار انجام مي‌شود، عنوان کرد: براساس آمارهاي به دست آمده در اين طرح بيش از 18 هزار دانش‌آموز دختر و پسر مقطع ابتدايي به طور ميانگين يک ساعت در زمينه موضوعات پسماند آموزش‌هاي لازم را فرا خواهند گرفت.

منتظري خاطرنشان کرد: در زمينه فرهنگ‌سازي در مباحث مرتبط با پسماند و نظافت شهري کودکان و نوجوانان يکي از جامعه‌هاي هدف محسوب مي‌شوند که بايد در اولويت برنامه‌ريزي‌ها قرار گيرند.

وي بيان کرد: در اجراي اين طرح به منظور تشويق و ايجاد انگيزه جوايزي با ابعاد آموزشي و پس از اتمام دوره به دانش‌آموزان اعطا خواهد شد.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين ادامه داد: از جمله اهداف اين طرح مي‌توان به آموزش و اطلاع‌رساني در زمينه پسماندهاي خانگي، کاهش توليد و بازيافت پسماند، ايجاد هم‌افزايي اوليا و مربيان و ايجاد حساسيت نسبت به محيط زيست و آلودگي‌هاي آب، خاک و هوا از پسماندها اشاره کرد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط