چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۹/۰۳

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

مرحله دوم طرح ساماندهي سگ‌هاي بلاصاحب در قزوين در حال اجراست

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين با اشاره به فرا رسيدن فصل سرما و اهميت ساماندهي سگ‌هاي بلاصاحب در شهر گفت: مرحله دوم طرح ساماندهي سگ‌هاي بلاصاحب در شهر قزوين در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري افزود: مرحله دوم طرح ساماندهي سگ‌هاي بلاصاحب شهري از اوايل شهريورماه امسال آغاز شده است و تا پايان فصل سرما ادامه دارد.

وي بيان کرد: از ابتدايمرحله دوم طرح تاکنون 74 قلاده سگ در آدرس‌هاي اعلامي از طريق سامانه 137 و شهروندان شناسايي و براي انجام اقدامات لازم به کمپ حامي محمدآباد منتقل شده‌اند.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خاطرنشان کرد: انگل‌تراپي، واکسيناسيون و عقيم‌سازي از جمله اقداماتي بوده که پس از جمع‌آوري سگ‌ها در کمپ حامي انجام مي‌شود اين امر در حالي بوده که سازمان دامپزشکي نيز در قالب "دامپزشکان معتمد" بر انجام اين اقدامات نظارت دارند.

منتظري عنوان کرد: سگ‌هاي بلاصاحب پس از سپري شدن دوره نقاهت و انجام عمليات مايه‌کوبي و قلاده‌ زني با هماهنگي اداره کل محيط زيست استان در محيط هاي مورد نظر رها مي‌شوند.

وي با بيان ضرورت زنده‌گيري سگ‌هاي بلاصاحب گفت: براساس قانون، استفاده از سلاح گرم براي معدوم‌سازي سگ‌هاي بلاصاحب ممنوع است، سگ هاي جمع آوري شده پس از انتقال به کمپ و شناسايي نوع بيماري با نظر دامپزشک معتمد با روش مرگ با ترحم کشته و دفن بهداشتي خواهند شد.

اين مسوول در پايان از مردم خواست از آن جايي که در شرايط سخت آب و هوايي پيش رو و سرد شدن هوا، امکان حضور حيوانات در شهر وجود خواهد داشت، درصورت مشاهده با حمايت از اين حيوانات مراتب را از طريق سامانه 137 به شهرداري قزوين اطلاع داده تا ضمن جمع آوري آن ها، عمليات انتقال به کمپ در کوتاه ترين زمان انجام شود. 

پايان پيام 

 

تصاویر مرتبط