سه‌شنبه ۱۳۹۱/۰۵/۳۱

عسگري، مدير عامل سازمان مدريت پسماندشهرداري قزوين خبرداد:

مشاركت 58هزار خانوار قزويني در طرح تفكيك زباله

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در دومين جلسه كلاس آموزشي شهرداري هاي استان از مشاركت جدي 58 هزار خانوار قزويني در طرح تفكيك زباله در مبداءخبر داد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماندعباس عسگري افزود:چشم انداز سازمان مديريت پسماند،حفاظت مستمر محيط زيست است و هدف ما مشاركت شهروندان به منظور شهري پاكيزه و سالم براي آنها و نسل هاي آينده ،جلوگيري از هدر رفتن سرمايه هاي ملي ،ارتقاي فرهنگ شهرنشيني ،معرفي الگوي برتر براي يك جامعه شهري و شكوفايي اقتصادي است.
وي با بيان اينكه روزانه حدود  295تن  زباله در سطح شهر قزوين جمع آوري و حمل مي شود اضافه كرد:سرانه روزانه توليد زباله در قزوين 752 گرم براي هر نفر است در حالي كه در كشور هاي اروپايي و آمريكايي و برخي از كشورهاي آسيايي شاهديم روزانه كمتر از 500 گرم زباله توليد مي شود .وي تاكيد كرد :هر اندازه در كاهش توليد زباله تلاش كنيم به نوعي در حفظ سرمايه هاي ملي نيز تلاش كرده ايم .
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين اضافه كرد:براي رفت و روب هر متر مربع از كوچه و خيابان حدود  50 (پنجاه)ريال هزينه مي شود و روزانه بيش از 5 ميليون و هفتصدو هشت (000/708/5) مترمربع شهر قزوين رفت و روب مي شود .هزينه ساليانه رفت و روب و حمل زباله حدود 100 (يكصد)ميليارد ريال مي باشد .
عسگري در بخش ديگري از سخنانش ياد آور شد :زباله ها 5 نوع هستند كه براي تفكيك و بازيافت زباله هاي عادي تكنيك هاي خاصي داريم و اين موضوع را  در بين شهروندان به عنوان الگو به كار برده و مطرح خواهيم كرد ولي متاسفانه گاهي شاهديم كه در برخي مسائل همكاري لازم ودقت كافي صورت نمي گيرد.
وي خاطر نشان كرد :در شهر قزوين 106 هزار خانوار زندگي مي كنند كه از اين تعداد به 80 هزار خانوار آموزش هاي لازم داده شده تا در طرح تفكيك زباله در مبداء مشاركت كنند در حال حاضر حدود 58 هزار خانوار به طور جدي در اين طرح مشاركت دارند و زباله هاي خشك قابل بازيافت را از زباله هاي تر تفكيك و در مخازن مخصوص تخليه مي نمايند و مامورين ستاد تفكيك در مبداءسازمان بصورت هفتگي آنها را جمع آوري مي كنند .
عسگري تاكيد كرد : اجراي طرح جمع آوري زباله در ساعت خاصي و ريختن زباله در مخزن مخصوص و تفكيك زباله هاي خشك و قابل بازيافت از زباله هاي تر بتدريج به صورت الگويي در بين شهروندان رواج خواهد يافت كه بدنبال آن هزينه هاي رفت و روب ،جمع آوري و حمل زباله نيز كاهش چشمگيري  خواهد داشت .
اين مقام مسئول در پايان افزود:هدف ما اين است كه زباله در مبداء توليد كاهش يابد و مبداء همان منازل است كه با فرهنگسازي و ارتقاي اطلاعات شهروندان به اين مهم دست خواهيم يافت.
 

 

تصاویر مرتبط