دوشنبه ۱۳۹۱/۰۶/۲۰

توسط شهردار قزوين صورت گرفت؛

تشريح دستاوردهاي برگزاري برنامه‌هاي هفته بزرگداشت روز قزوين

دستاوردهاي برگزاري برنامه‌هاي هفته بزرگداشت روز قزوين توسط شهردار قزوين در راديو شهر تشريح شد.

 

به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين، نصرتي كه در برنامه راديو شهر سخن مي‌گفت، با تشكر از همه شهروندان و تاثيرگذاران جهت برگزاري هفته بزرگداشت روز قزوين گفت: برنامه‌هاي روز قزوين با شعار قزوين شهر چهار انبياء و چهارمين حرم اهل بيت (ع) و پايتخت خوشنويسي ايران اسلامي آغاز شد و دليل برگزاري آن اين بود كه در 9 شهريورماه قزوين به پايتختي انتخاب شد و پايتختي از شهر تبريز به قزوين انتقال يافت.
وي با بيان اينكه بزرگداشت روز قزوين بهانه‌اي است كه بتوانيم گذشته پر افتخار قزوين و حال و آينده اين شهر را به همه شهروندان به نمايش بگذاريم و از اين مهم حداكثر استفاده را براي توسعه شهر ببريم، افزود: استفاده حداكثري از گذشته پرافتخار شهر قزوين براي ايجاد يك وفاق در شهر، استان و كشور و افزايش سرعت نسبت به تمام موضوعات فرهنگي، اجتماعي و عمراني است.
نصرتي با بيان اينكه پرداختن به افتخارات گذشته قزوين با نگاه توسعه پايدار شهر قزوين است، بيان كرد: در اولين روز از  هفته قزوين با برپايي نمايشگاه سراسري صنايع دستي و هنرهاي سنتي با حضور معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي کشور و معاون استاندار و نمايندگان مجلس و ديگر مديران ارشد استاني و شهري و هنرمندان 30 استان کشور و سه کشور همسايه عراق، ارمنستان و تركيه در مجموعه تاريخي- فرهنگي سعدالسلطنه قزوين دستاورد ارزشمندي براي شهروندان قزويني داشت و آن هم اولين بازارچه دائمي صنايع دستي كشور با حضور 31 استان در فاز 1 و در 50 غرفه ثابت نمايشگاهي، كارگاهي و فروش در مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه آغاز به كار كرد.
شهردار قزوين اضافه كرد:با توافق صورفته گرفته شهرداري قزوين با معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور 50 غرفه ثابت نمايشگاهي، كارگاهي و فروش در مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه به تشكيل اولين بازارچه دائمي صنايع دستي كشور با حضور 31 استان در فاز 1 و پيش بيني تشكيل بازارچه ملل در فاز 2 اختصاص يافت.
اين مقام مسوول اضافه كرد: اين اتفاق ارزشمندي براي شهر تاريخي قزوين است كه توانست اين امتياز را به دليل داشتن يك مجموعه تاريخي و فرهنگي منحصر به فرد كسب كند و گردشگران مي توانند با ورود به اين مجموعه تاريخي آثار هنري 31 استان را بازديد كنند.
وي با اشاره به برگزاري همايش ملي گردشگري مذهبي در روز دوم هفته قزوين بيان كرد: در اين همايش مسائل گردشگري مذهبي در شهر قزوين مورد نقد و بررسي قرار گرفت كه در پايان همايش با تصويب بيانيه با 8 ماده نتايج خوبي براي قزوين داشت كه گردشگري مذهبي در شهر قزوين متحول خواهد شد.
نصرتي با بيان اينكه در اين روز دبيرخانه دائمي روز قزوين تاسيس شد، تصريح كرد: با وجود امامزاده‌حسين(ع)، بقعه متبركه چهار انبياء و ساير اماكن مذهبي شهر قزوين و عنوان پايتخت خوشنويسي، مي‌توان قزوين را به قطب گردشگري مذهبي تبديل كرد و گردشگري مذهبي در اولويت كاري ما قرار دارد.
شهردار قزوين با اشاره به برگزاري همايش فرصت هاي سرمايه گذاري در چهارمين روز از هفته قزوين بيان كرد: شهر قزوين با حضور 123 سرمايه گذار در همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در سطح ملي معرفي شد و در همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري که در برج ميلاد برگزار شد، در اين مراسم توانستيم قزوين را در سطح ملي معرفي خوبي کنيم و آنجا اعلام شد بستر امني براي سرمايه‌گذاران فراهم شده است.
اين مقام مسوول ادامه داد: در اين همايش 14 ميز مذاکره تشکيل شد  و در زمينه‌هاي احداث پروژه‌هاي چند منظوره در بوستان باراجين، احداث ميدان تره‌بار، نمايشگاه دائمي در بوستان باراجين، رونق فرودگاه قزوين با محوريت آموزشي، تفريحي و مسافربري و پيش فروش برج تجارت در قزوين تبادل نظر شد و در اين زمينه سرمايه‌گذاران بسياري اعلام آمادگي کردند.
وي تصريح كرد: حضور مديران ارشد استان قزوين در همايش ملي تبين فرصت هاي سرمايه گذاري شهر قزوين نشانگر وفاق در استان است.
نصرتي ادامه داد: در آخرين روز از هفته بزرگداشت روز قزوين با برگزاري همايش تجليل از نخبگان و چهره‌هاي ماندگارقزوين از "تمبر روز قزوين"، مجموعه مقالات دوجلدي "کتاب قزوين" و کتاب "اوصاف قزوين" رونمايي شد.
شهردار قزوين با بيان اينكه جشنواره‌ها و برنامه‌هاي روز قزوين با برگزاري همايش تجليل از نخبگان و چهره‌هاي ماندگار قزوين به پايان رسيد و در اين روز از 26 چهره نخبه و ماندگار تجليل شد، افزود: برگزاري اين همايش  نشانگر وفاق بود كه حداكثر بهره برداري از اين مراسم شد.
اين مقام مسوول با بيان اينكه در همايش تجليل از نخبگان و چهره‌هاي ماندگار قزوين دكتر اشراقي به موضوع اينكه چرا قزوين به پايتختي انتخاب شد به سخنراني پرداختند و همچنين دكتر بهشتي و همچنين حضرتي در اين همايش به سخنراني در خصوص بقعه متبركه امام زاده حسين(ع) و چهار انبياء پرداختند، افزود: وزير امور خارجه كشور و حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد حسن ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در اين همايش حضور داشتند كه جاي دارد از آنها تشكر ويژه كرد.
وي با بيان اينكه در اين همايش با تجليل از نخبگان و چهره هاي ماندگار به يك باور رسيديم كه قزوين داراي چه ارزش ها و اتحاد ملي است، افزود: با توجه به اينكه قزوين داراي نخبگان و چهره هاي ماندگار زيادي است بايد از اين مجموعه استفاده كنيم  تا با اين دارايي ها اين شهر را به نسل آينده تحويل دهيم.
نصرتي با بيان اينكه دبيرخانه دائمي روز قزوين ايجاد شده است، افزود: براي بزرگداشت روز قزوين بيش از 40 عنوان برنامه شامل، سه همايش ملي، دو نمايشگاه بين المللي و ملي، سه نمايشگاه استاني، دو فراخوان ملي و 30 برنامه عمومي براي مخاطبين خاص و عام برنامه ريزي شده شد كه اميدواريم در سال آينده با برنامه ريزي بهتر بزرگداشت هفته روز قزوين را برگزار كنيم.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط