چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۲/۰۶

مسوول روابط عمومي سازمان پسماند شهرداري قزوين:

باغستان‌هاي سنتي شهر قزوين پاکسازي مي‌شود

با هدف حفظ و مراقبت از باغستان‌هاي سنتي شهر قزوين پسماندهاي رها شده در باغستان‎هاي سنتي شهر قزوين، جمع آوري و پاکسازي مي‌شود.

آرش شايسته‌نيا، مسوول روابط عمومي سازمان پسماند شهرداري قزوين در برنامه آموزشي - ترويجي اين سازمان که با  هدف حفظ و مراقبت از باغستان‌هاي سنتي شهر قزوين برگزار شده بود، افزود: اين برنامه با مشارکت اداره کل محيط زيست استان قزوين و همکاري جمعي از دانش آموزان مدارس دخترانه و پسرانه شهر قزوين و همزمان با  روز جهاني "زمين پاک" برگزار شد و با توجه به تدوين برنامه هاي آموزشي در سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين تا پايان سال ادامه خواهد داشت.

وي ميزان توليد پسماند در شهر قزوين را 280تا 300 تن در يک روز اعلام کرد و گفت:درحال حاضر کار جمع آوري، انتقال و دفن پسماندهاي شهر قزوين با همکاري بخش خصوصي صورت گرفته و اميدواريم با برگزاري دوره هاي مختلف آموزشي در شهر قزوين اين رقم را به حداقل ممکن رسانده  و به استانداردهاي جهاني نزديک شويم.

مديرروابط عمومي سازمان پسماند تصريح کرد: در حال حاضر سرانه توليد زباله براي هر نفر در شهر قزوين 694گرم بوده در حالي که ميانگين اين سرانه در کشور 700گرم است.

وي گفت: در سال 96 نيز همچون سال گذشته آموزش ، فرهنگسازي و ايجاد انگيزه در ميان شهروندان براي تفکيک پسماندها در مبدا با تاکيد بر اصلاح الگوي مصرف در برنامه کاري حوزه آموزش و واحد روابط عمومي اين سازمان قرار گرفته است.

 

تصاویر مرتبط