چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۳/۲۴

مدير روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

جمع آوري و انتقال پسماندهاي شهر قزوين از طريق بخش خصوصي انجام مي شود

کليه عمليات رفت و روب، جمع آوري و انتقال انواع پسماندهاي شهر قزوين از طريق بخش خصوصي انجام مي شود .

آرش شايسته نيا ، مدير روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين با بيان خبر فوق افزود: سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در سال گذشته روزانه و بطور ميانگين بيش از 281تن انواع پسماند عادي شهر قزوين را جمع آوري و به مجتمع محمد آباد انتقال داده است .

وي با بيان اين که بافت شهري ، تراکم جمعيتي و وسعت جغرافيايي ايستگاه از عوامل تاثير گذار در ميزان توليد انواع پسماند در ايستگاههاي جمع آوري ، انتقال و دفن پسماندهاي شهري است ؛ افزود: بيش ترين ميزان جمع آوري و انتقال پسماند به حوزه جغرافيايي ايستگاه شماره 2 واقع در ورودي جاده اقباليه با بيش از 23 تن و ايستگاه شماره 3 واقع در بلوار شهيد بهشتي جنب زمين ورزشي شقايق با بيش از 22 تن است که در سال گذشته اين سازمان  بيش از 220ميليارد ريال  جهت عمليات رفت و روب ، جمع آوري و انتقال انواع پسماندهاي شهر قزوين به پيمانکاران بخش خصوصي پرداخت کرده است .

شايسته نيا با اشاره به اجراي طرح مبارزه با جانوران موذي ناقل بيماري گفت : در سالجاري نيز مانند سال گذشته تمام خيابان هاي شهر قزوين طعمه گذاري و با نصب پلاکارد و اطلاع رساني محيطي ، اطلاع رساني خواهد کرد .

وي با اشاره به طعمه گذاري در بلوار جمهوري اسلامي گفت : جهت مبارزه با اين دسته از جانوران موذي 2 کيلوگرم سم در تمامي نهرها ي بلوار جمهوري اسلامي حد فاصل پارک ملاخليل تا مرکز علمي کاربردي شهرداري قزوين طعمه گذاري شده است .

مدير روابط عمومي سازمان پسماند شهرداري قزوين اعلام کرد: طعمه هاي بکار رفته از نوع " ديفتيالون " بوده و به رنگ سرخ است که هيچ گونه آثار زيست محيطي به دنبال ندارد ؛  ضمن اين که کارگران مجرب اين حوزه پس از گذشت يک ماه از عمليات طعمه گذاري ، مناطق مورد نظر را با استفاده از آب و آهگ پاکسازي مي نمايند .

شايسته نيا اجراي موفق تمامي طرح هاي سازمان را در گرو همکاري شهروندان دانست و افزود: از تمامي شهروندان تقاضا مي شود تا با تخليه زباله هاي خود در مخازن تعبيه شده از سوي سازمان ، رعايت نکات بهداشتي و استفاده از کيسه هاي مخصوص زباله ؛ خدمتگزاران خود در سازمان مديريت پسماند را در ارائه خدمات بهينه و مطلوب به شهروندان فهيم ياري رسانند .

وي در پايان تاکيد کرد: شماره تلفن 137 پل ارتباطي مردم با مجموعه مديريت شهري و شهروندان قزوين است که در صورت نياز به خدمات شهرداري در حوزه هاي پسماند ، مبارزه با جانوران موذي و ناقل بيماري ، سگ هاي ولگرد و ... تماس حاصل نمايند .

 

تصاویر مرتبط